westfalie display

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
surfmichel

westfalie display

Bericht door surfmichel »

Hoi luitjes.
Ik ben bezig mijn omvormer te vervangen door een gereviseerd model.
Omdat bij ons alles verbeterd is is de defecte omvormer overbrugd door een druppellader te monteren.
Nu heb ik een werkende omvormer aangesloten en ligt de stekker op in het display maar verdwijnt de balk van de accu vulling wanneer ik aansluit op het net.
Mijn vraag is of dit correct is?
Groet michel.
Bijlagen
tempImageykF2IB.gif
tempImageykF2IB.gif (4.49 MiB) 458 keer bekeken
Brugseb
Contacteer:

Re: westfalie display

Bericht door Brugseb »

Hey Michel
stekker symbool geeft aan dat de huisbatterij wordt opgeladen/camper aangesloten is op walstroom.
De blokjes verschijnen in principe wanneer er stroomverbruik is op de huisbatterij, al moet ik toegeven dat ze in ons display soms ook gewoon weer verdwijnen...
Wat met wel opvalt is dat de temperatuur wordt aangegeven - in onze CE krijg ik enkel de binnentemperatuur te zien wanneer ik op het knopje duw, buitentemperatuur krijg ik niet, enkel voltage blijft permanent zichtbaar.
Ik las ooit dat een CE geen buitentemperatuurvoeler heeft - hoe zit dat dan bij jou?
Benieuwd naar reacties!
groets
Bart
surfmichel

Bericht door surfmichel »

Als we op de knop links boven drukken kunnen we wisselen tussen temperatuur of spanning.
eigenlijk weet ik niet of dit buiten dan wel binnentemperatuur betreft.

De accu laadbalk verschijnt zodra we van de laadpaal af zijn en ik een verbruiker inschakel.
frodos

Bericht door frodos »

Goedemorgen Michel

Bij ons is het oude zwarte kastje ( onder de koelkast wat voor stroom zorgt voor de koelkast als we aan de stroom staan ) vervangen. Nu zie ik ook geen balk meer of een stekker op het display , maar zie wel op het display dat het vermogen oploopt als hij op de stroom staat.
Wij kunnen op het display de binnen en buiten tempratuur zien. Ook de tempratuur van de koelkast.

Groeten Ronald
Brugseb
Contacteer:

Bericht door Brugseb »

OK, nu ben ik toch nieuwsgierig op zoek gegaan - blijkt dat in mijn 2001 CE de temperatuurvoeler aangesloten zit op mijn MFA, het infoschermpje in het midden van mijn blauwe wijzerplaat. Helaas werkt die MFA al een tijd niet meer, ook niet na de "fix" die verkrijgbaar is op het Duitse forum ('t is te zeggen, zo nu en dan flikkert hij nog eens en piept dan luid dat mijn laatste oliewissel al lang moest gebeuren :lol: ).

Conclusie: de sensor kan maar op één plaats worden aangesloten, daarom zie ik de buitentemperatuur niet op de middenconsole. Toch even verder zoeken of ik die kabel kan omleiden. Mocht iemand een ideetje hebben...
groets
Bart
Sunrader

Bericht door Sunrader »

in onze zie ik standaard de buitentemperatuur op de display en de binnen temp als ik op pijltje naar boven druk(sensor op c stijl achterzijde schuifdeur). Verder zie ik op MFA ook de buitentemperatuur (eigelijk altijd 1 graad lager). Ik heb twee sensoren, 1x onder op de bumper naast de mistlamp en 1 bij de linker koplamp. voor de koelkast zie ik alleen een ingestelde temperatuur, zo ook met de standkachel.
VANtoux

Bericht door VANtoux »

Sunrader schreef: zo 27 apr 2025, 20:33 in onze zie ik standaard de buitentemperatuur op de display en de binnen temp als ik op pijltje naar boven druk(sensor op c stijl achterzijde schuifdeur). Verder zie ik op MFA ook de buitentemperatuur (eigelijk altijd 1 graad lager). Ik heb twee sensoren, 1x onder op de bumper naast de mistlamp en 1 bij de linker koplamp. voor de koelkast zie ik alleen een ingestelde temperatuur, zo ook met de standkachel.
Haha mooi dit forum, net even gecontroleerd of dat bij ons ook werkt met temperatuur en dan pijltje naar boven. na 1,5 jaar kom ik erachter dat de temperatuurmeter 2 waardes bevat zowel binnen en buiten!
Top dankjewel Sunrader!! 👍👍
Plaats reactie