Hallo
Heeft er iemand ervaring met het opnieuw isoleren van de motor. Het isolatie materiaal in de motorkap en aan de binnenzijde ( tussen de motor en de cabine) is ook niet meer zo goed meer. Wat kun je het beste gebruiken en waar zou ik het kunnen kopen? Tips zijn welkom. Bedankt alvast
Groeten Ronald
isoleren motor
Re: isoleren motor
Dag Ronald, ik heb hetzelfde probleem met de isolatie van motor en geluidsoverlast. Hebt gij nooit antwoord gekregen op u vraag van enkele jaren geleden? Hoe hebt gij het ev. opgelost? Dank bij voorbaat voor goede raad...
Jo
Jo
Re: isoleren motor
Dag Jo
zelfde probleem hier, isolatie van de motorkap valt helemaal uiteen; ik overweeg om er een dikke laag Armaflex op te zetten, maar in de Gamma vind je zowel absorberende als isolerende platen, al dan niet zelfklevend. Kost zo'n 25 euro per pak. Voor de motorkap volstaat absorberend materiaal.
Op het schutbord, tussen motor en cabine, heb ik de verdwenen stukken isolatie vervangen door zelfklevende anti-dreun platen; die hebben een hoog eigen gewicht en daardoor prima geluidsisolerend. Hier dus isolerend materiaal om de rechtstreekse overdracht te verminderen.
Klein klusje met leuk resultaat!
groets, Bart
zelfde probleem hier, isolatie van de motorkap valt helemaal uiteen; ik overweeg om er een dikke laag Armaflex op te zetten, maar in de Gamma vind je zowel absorberende als isolerende platen, al dan niet zelfklevend. Kost zo'n 25 euro per pak. Voor de motorkap volstaat absorberend materiaal.
Op het schutbord, tussen motor en cabine, heb ik de verdwenen stukken isolatie vervangen door zelfklevende anti-dreun platen; die hebben een hoog eigen gewicht en daardoor prima geluidsisolerend. Hier dus isolerend materiaal om de rechtstreekse overdracht te verminderen.
Klein klusje met leuk resultaat!
groets, Bart