Hallo Exclusieve eigenaars, hebben jullie ervaring met het geluidsisoleren van de binnenkant motor ruimte en de cabine??
Dank voor jullie serieuze reacties.
Isolatie motor
Re: Isolatie motor
Dag Max
kijk hier even http://www.eldiape.com/ en dan onder "carrosserie"; soms wat extreem
Met zelfklevende bitumenplaten zijde motor en een isolerende onderfelt onder tapijt kom je ook al een eind weg.
Have fun!
Bart
kijk hier even http://www.eldiape.com/ en dan onder "carrosserie"; soms wat extreem

Met zelfklevende bitumenplaten zijde motor en een isolerende onderfelt onder tapijt kom je ook al een eind weg.
Have fun!
Bart
Hallo Max
Ik heb het geprobeerd met dik isolatie materiaal met van het soort dat je ook gebruikt om waterleidingen te isoleren. Ik heb het vastgeplakt waar
het mogelijk was achter de motor tegen de wand naar de cabine. Ook de motorkap heb ik ermee gedaan. Het resultaat viel mij erg tegen.Hopelijk lukt het bij jou beter.
Groeten Ronald
Ik heb het geprobeerd met dik isolatie materiaal met van het soort dat je ook gebruikt om waterleidingen te isoleren. Ik heb het vastgeplakt waar
het mogelijk was achter de motor tegen de wand naar de cabine. Ook de motorkap heb ik ermee gedaan. Het resultaat viel mij erg tegen.Hopelijk lukt het bij jou beter.
Groeten Ronald
Hartelijk dank voor de reacties. Ik vind het een lastig "probleem"
Algemeen geldt dat je voor geluidsisolatie best materialen gebruikt die een groot "eigen gewicht" hebben; fluffy materiaal zoals rotswol of ook isolatiemateriaal voor buizen zijn goed voor absorptie van geluid (denk: wegnemen galm) maar niet voor het tegenhouden van geluid.
Dan zal je ook de redenering op Eldiape beter kunnen volgen.
Dan zal je ook de redenering op Eldiape beter kunnen volgen.
Hallo Max,
Ik heb een isolatie motordeken aangebracht, deze is verkrijgbaar bij camperpassie of jasicamp.
Mijn ervaring is positief, iets minder motorgeluid in de cabine.
Groet,
Abel
Ik heb een isolatie motordeken aangebracht, deze is verkrijgbaar bij camperpassie of jasicamp.
Mijn ervaring is positief, iets minder motorgeluid in de cabine.
Groet,
Abel