dashboard meters blijven staan.

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
frodos
Berichten: 164
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

dashboard meters blijven staan.

Bericht door frodos »

Goedemorgen,

Gisteren reden wij op weg ergens naar toe. Op eens bleven alle meters op het dashboard hoger staan. Ik reed 70 km in zijn vijf maar de toerenteller
gaf rond de 3000 toeren aan. Hetzelfde met de andere meters. De motortempratuur gaf hoog aan terwijl we net aan het rijden waren. Het leek op een electrische storing. De motor klonk heel normaal( zeker geen 3000 toeren) en er kwamen ook geen vieze luchtjes of zoiets. Onder de motorkap kon ik niets zien wat los zat. Ook voeld de motor niet heel warm aan.
Toen we stopte bleven de meters hoog staan. De toerenteller op 2000 toeren en de kilometer op 30 km. Ook de motortempratuurd bleef hoog staan.
We hebbben de polen van de accu los gemaakt en weer vastgezet en toen functioneerde alles weer gewoon. Tenminste gisteren. Hopelijk vandaag ook als we verder rijden.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Is er oorzaak voor?

Bedankt alvast voor je reactie en groeten Ronald
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: dashboard meters blijven staan.

Bericht door Brugseb »

Dag Ronald
zelf nog niet meegemaakt, lijkt mij (als leek) op een foutje van de stuurdoos CPU; misschien eens laten uitlezen in een garage of er foutmeldingen zijn?
groets
Bart
frs
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 11:50

Re: dashboard meters blijven staan.

Bericht door frs »

snaar geknapt ? waterpomp?
Gebruikersavatar
Bigbuzzz
Berichten: 50
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 18:40
Locatie: Zwolle

Re: dashboard meters blijven staan.

Bericht door Bigbuzzz »

Bijzondere ervaring als je stilstaat en toch 30 km per uur rijdt? :roll:
Ben benieuwd wat de oorzaak hiervan is geweest.
frodos
Berichten: 164
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

Re: dashboard meters blijven staan.

Bericht door frodos »

Hallo
Bdankt voor jullie reacties. We hebben twee ritjes van 100 km per keer gemaak en alles functioneert zoals het moet.
We houden het maar op een technische storing en hopelijk komt het niet meer terug.

Groeten Ronald
Plaats reactie