Nieuwe achteruitkijkcamera / navigatie

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
H.Dubbelboer
Beheerder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 19:15
Locatie: Emmen

Nieuwe achteruitkijkcamera / navigatie

Bericht door H.Dubbelboer »

Had altijd wel een achteruitkijkcamer geinstalleerd echter daar is vocht in gekomen waardoor het beeld dus ook blurrie vertoonde.
Nu dus al jaren zonder gereden en ach, heb je zo'n die nu eigenlijk wel nodig ?
Nu is mijn navigatie toestel ook al heel wat jaartjes oud en wordt het beeld ook steeds kleiner (lees : ogen worden minder :-)).
Tijdens een Google sessie kom ik een draadloze achteruitkijkcamera tegen die communiceert met een navigatietoestel.
Groot voordeel van deze camera : geen draadjes door de bus, nadeel : werk op 2 penlites die je periodiek moet vervangen (kosten).
Na wat reviews te hebben bekeken / gelezen toch de knoop doorgehakt en een navigatieset + camera aangeschaft!

Vanmorgen gemonteerd, camera monteer je onder het kenteken. Kan ook boven het kenteken volgens de handleiding maar hiervoor is geen ruimte i.v.m. kunststof kap waar ook de kenteken verlichting is ingebouwd.
Sterker nog ik moest van de meegeleverde kentekenplaat een kleine uitsparing maken om het passend te maken. De meegeleverde kentekenplaat is namelijk iets hoger dan het origineel.

Maar goed, montage verliep verder volgens plan, en de camera doet het prima!
Heb de navigatie software zodanig geinstaleerd dat de camera direct start nadat het navigatietoestel wordt aangezet.
Bijlagen
IMG_2593.jpg
IMG_2593.jpg (123.93 KiB) 1295 keer bekeken
IMG_2591.jpg
IMG_2591.jpg (103.7 KiB) 1295 keer bekeken
IMG_2589.jpg
IMG_2589.jpg (122.53 KiB) 1295 keer bekeken
IMG_2585.jpg
IMG_2585.jpg (112.72 KiB) 1295 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bigbuzzz
Berichten: 50
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 18:40
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwe achteruitkijkcamera / navigatie

Bericht door Bigbuzzz »

Super oplossing zo draadloos. en strak beeld ook. :D :D
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Nieuwe achteruitkijkcamera / navigatie

Bericht door Wellingrwf »

Herman, jouw beeld ziet er 10 x beter uit dan de mijne. Ik heb ook een garmin draadloze achteruitrij kamera. Ik heb hem boven bij de remlicht geplaatst. Hij werkt niet op batterijen maar krijgt zijn stroom achter ergens. Ik zal kijken of Garmin nu een andere heeft die beter is. Want ik ben al achteruit tegen mijn buren hun auto gereden die even niet op de gebruikelijke plek stond. Groeten Ruud
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Dianne
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 sep 2018, 13:23

Re: Nieuwe achteruitkijkcamera / navigatie

Bericht door Dianne »

Hoi Herman,

Is het gezamenlijk te koop of koop je het apart?! Zie dat het een Garmin navigatie is op de foto. Zou je merk/type en kosten kunnen plaatsen en is het ook makkelijk te installeren met behulp van de gebruiksaanwijzing of beter bij een bedrijf laten installeren?
Bij mij gaat het nu wel prima zonder camera, maar tijdens mijn eerste het jaarlijkse uitje in Den Oever ben ik tegen een stalen hekje gereden, schade nihil, dus geluk. Stap nu weleens uit om extra te checken.


Alvast bedankt.

Gr. Dianne
Gebruikersavatar
H.Dubbelboer
Beheerder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 19:15
Locatie: Emmen

Re: Nieuwe achteruitkijkcamera / navigatie

Bericht door H.Dubbelboer »

Hoi Dianne,

Zowel camera als navigatie zijn los verkrijgbaar.
Type camera: Garmin BC40.
Type navigatiesysteem: Garmin drivesmart 76.
Bij de camera wordt een kentekenplaathouder meegeleverd, echter
deze iets net iets te hoog. Ik moest een stukje uit de kentekenplaathouder snijden om het pas te maken , niet echt een probleem.
Heb de camera dit weekend voor het eerst geprobeerd en ben zeer tevreden!
Plaats reactie