even voorstellen.

Nieuw op het forum?
dan kunt u zich hier even voorstellen.
Plaats reactie
surfmichel
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 04 okt 2021, 07:54

even voorstellen.

Bericht door surfmichel »

Hoi luitjes.

Ik ben Michel en samen met mijn vrouw hebben we recent een CE gekocht waarmee we hopen veel leuke surf en MTB tripjes door Europa te maken in de komende jaren.
De afgelopen jaren zijn we veel op pad geweest in ons verbouwde busje met klapdak (ook een T4). Eigenlijk wilden we steeds een klapdak houden maar recent viel ons oog op de CE met wat ons een zee aan binnenruimte lijkt en deze hebben we er nu dus een aangeschaft. Inmiddels zijn we al een keer naar zijn locale standplek geweest zodat de bus aan het zout kan wennen.

31CE92F3-54B1-42E6-B6B5-0781CE7702B6.jpeg
31CE92F3-54B1-42E6-B6B5-0781CE7702B6.jpeg (2.44 MiB) 3490 keer bekeken
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: even voorstellen.

Bericht door Brugseb »

Hallo Michel en vrouw en welkom!

Mooi kleurtje, past bij de zee, en leuke vooruitzichten.
Ook wij kwamen van een T4 met hefdak en zijn omwille van toilet en stahoogte overgestapt op CE. Absolute plus vinden we dat er niet meer gekookt en gerommeld moet worden tussen zitbank en voorstoelen. Verder vergeet je best alles inzake organiseren van bagage... dat is toch wel een stuk anders dan in onze oude cali :lol: maar er zijn hier wel wat tips en tricks te lezen over hoe eigenaars dat aanpakken.
Voor het vervoeren van boards e.d. kan ik je het draagsysteem van Zoelzer aanraden, heel erg tevreden over.
https://www.zoelzer.de/de/dachtraeger/z ... ia-nugget/
Groets en geniet van de bus!
Bart
Laatst gewijzigd door Brugseb op vr 07 jan 2022, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
surfmichel
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 04 okt 2021, 07:54

Re: even voorstellen.

Bericht door surfmichel »

Hoi Bart.

Dat is inderdaad nog wel een goed idee om zo n drager aan de bus te hangen om de surfplank mee te nemen op vakantie.
Echter zijn we nu druk met het opsporen van een lekkage in de cabine en via het dakraam. De oorzaak van het dakraam hebben we denk ik wel gevonden, na 20 jaar is dit zodanig verteerd dat het afbrokkelt bij aanraking en de uitnaad is ook zo goed als weg.

Groet Michel
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: even voorstellen.

Bericht door Brugseb »

Wat bedoel je met lekkage in de cabine? Aan de voeten? Kan ergens een rubber zijn in het schutsbord tussen motorruimte en cabine. Of het komt van de bovenplank, via dat dakraam of een naad van het hoogdak - dat kan je makkelijk controleren.
Ik heb de oude kit weggehaald van het dakluik en opnieuw gekit met een witte kit type Sikaflex 221.
Je nieuwe bus leren kennen, altijd spannend :o
surfmichel
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 04 okt 2021, 07:54

Re: even voorstellen.

Bericht door surfmichel »

Dat dakraam is niet meer te redden, gaan we een nieuwe installeren.
Kunnen we gelijk een doorzichtig luik nemen. Zit nu een Fiammi in, we denken dat we eenzelfde nemen maar dan doorzichtig.
Spannend is het zeker en uiteindelijk zullen we zeker gelukkig worden met de bus.
Linda vindt het echt een fijne inrichting als ze mee naar het water gaat nu de zomer afgelopen is.
Plaats reactie