Demontage wasbakkraan

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Demontage wasbakkraan

Bericht door Brugseb »

Hoi Abel
ik snap niet goed wat je bedoelt: als die andere kranen dicht zijn dan kan daar toch geen water uitkomen? En er zit maar één enkele pomp in de watertank, dus die werkt voor alle waterpunten samen. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
H.Dubbelboer
Beheerder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 19:15
Locatie: Emmen

Re: Demontage wasbakkraan

Bericht door H.Dubbelboer »

Abel schreef: di 26 apr 2022, 12:46 Een tijd geleden het kraantje van het wasbakje vervangen en volgens mij goed aangesloten. Nu pas kom ik tot de ontdekking dat bij openen van het kraantje ook die van het keukentje en van het toilet worden geactiveerd. Wat heb ik fout gedaan?
Ik heb dit jaren terug ook eens meegemaakt.
Probeer eens het volgende : Op het moment dat je de een van de kranen opendraait draai je de andere kraan (waar dus ook water uit komt) even open en weer dicht.
Volgens mij heb ik het destijds zo opgelost, hopelijk kun je hier iets mee.
Gebruikersavatar
Sunrader
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 25 feb 2022, 20:52

Re: Demontage wasbakkraan

Bericht door Sunrader »

Heb ook een kraantje gehad dat het niet meer wilde doen. Na het demonteren de draaidop er af kunne klikken en de schakelaar kunnen repareren.
Het tuimelveertje (een klein plaatje van circa 5x2mm) was er tussenweg geschoten. nat terug plaatsen kraan weer prima kunnen gebruiken.
voor waarschuwing: 4 sterren priegelwerkje ;)
Gebruikersavatar
Sunrader
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 25 feb 2022, 20:52

Re: Demontage wasbakkraan

Bericht door Sunrader »

H.Dubbelboer schreef: di 26 apr 2022, 19:49
Abel schreef: di 26 apr 2022, 12:46 Een tijd geleden het kraantje van het wasbakje vervangen en volgens mij goed aangesloten. Nu pas kom ik tot de ontdekking dat bij openen van het kraantje ook die van het keukentje en van het toilet worden geactiveerd. Wat heb ik fout gedaan?
Ik heb dit jaren terug ook eens meegemaakt.
Probeer eens het volgende : Op het moment dat je de een van de kranen opendraait draai je de andere kraan (waar dus ook water uit komt) even open en weer dicht.
Volgens mij heb ik het destijds zo opgelost, hopelijk kun je hier iets mee.
De pomp van de kraan zit in de watertank. er zitten geen kleppen tussen. dus als één van de kranen wordt aangezet dan komt er druk op de hele lending en als één van de kranen niet helemaal goed dicht zit komt er ook water uit.
Abel
Berichten: 15
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 21:33
Locatie: Kraggenburg

Re: Demontage wasbakkraan

Bericht door Abel »

Allen bedankt voor de snelle reactie!
Ik ben er uit, de zwarte draaidop gedemonteerd, eronder zit een kunststof afsluitbuisje met schroefdraad en deze opnieuw gepositioneerd.
We kunnen weer tandenpoetsen in ons toiletje!
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Demontage wasbakkraan

Bericht door Brugseb »

:D
Gebruikersavatar
Sunrader
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 25 feb 2022, 20:52

Re: Demontage wasbakkraan

Bericht door Sunrader »

:D
Plaats reactie