Ladder voor bovenbed

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Eefje-on-tour
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 14 jul 2021, 20:11

Ladder voor bovenbed

Bericht door Eefje-on-tour »

Hai Camperaars,

Omdat wij het bovenbed en het benedenbed tegelijk willen gebruiken, is het lastig om in het bovenbed te klimmen (te hoog).
Hoe doen jullie dit? Gebruiken jullie een opvouwbare ladder hiervoor en zo ja, welk merk en type?

Ervaringen, gebruik en tips zijn zeer welkom :-D

Hartelijke groet,
Eefje
frodos
Berichten: 164
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

Re: Ladder voor bovenbed

Bericht door frodos »

Hallo Eefje.

wij slapen ook boven en beneden. Toen wij de camper kochten zat er een klein trapje bij. Die zat in een houder aan de binnenkant van de deur naar de wc ruimte. Dit trapje kun je vastzetten op twee houders voor het gastoestel. Je stapt dan met het trapje op de plaat boven het gastoestel en dan zo je boven bed in. Is het trapje niet te koop bij VW campers in Amersfoort?

Groeten Ronald
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Ladder voor bovenbed

Bericht door Brugseb »

De (originele) glasplaat op het fornuis is bedoeld om op te staan, mocht je daaraan twijfelen.
Wij hebben de kleine ladder die met de bus kwam er intussen uit gehaald. Ons lukt het (voorlopig?) nog om eerst voet in de opening onder het fornuis te zetten, en vervolgens knie - voet op de glasplaat...
Eefje-on-tour
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 14 jul 2021, 20:11

Re: Ladder voor bovenbed

Bericht door Eefje-on-tour »

frodos schreef: za 07 aug 2021, 10:06 Hallo Eefje.

wij slapen ook boven en beneden. Toen wij de camper kochten zat er een klein trapje bij. Die zat in een houder aan de binnenkant van de deur naar de wc ruimte. Dit trapje kun je vastzetten op twee houders voor het gastoestel. Je stapt dan met het trapje op de plaat boven het gastoestel en dan zo je boven bed in. Is het trapje niet te koop bij VW campers in Amersfoort?

Groeten Ronald
Hai Ronald,

Bij mijn camper zat helaas geen trapje en als ik zo je bericht lees, lijkt het erop dat mijn camper een andere indeling heeft. Mijn bus heeft de bedden direct boven elkaar, waarbij het bovenbed bereikbaar is door via de niet uitgeklapte bankleuning omhoog te klimmen. Wanneer het benedenbed uitgeklapt is, kom je heel moeilijk op het bovenbed.
Mijn keukenblok bevindt zich achter in de bus bij de klep, dit blok kan ik helaas niet gebruiken om op te staan, aangezien dit te ver weg is.

Bij Campercentrum Amsterfoort ben ik vorige week geweest (helaas omdat ik panne had!) en de ladder die nu in de laatste camperbussen wordt toegepast lijkt geen goede oplossing voor mijn bus, die is te kort.
Mijn zoektocht naar een oplossing gaat verder ;) Dank voor je reactie!
Eefje-on-tour
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 14 jul 2021, 20:11

Re: Ladder voor bovenbed

Bericht door Eefje-on-tour »

Dank voor je bericht, JF
Volgens alle originele papieren die bij mijn T4 zitten, heb ik een VW Exclusive, maar dan heeft mijn bus net even een andere indeling dan de meesten hier op dit forum hebben

Ik mag toch wel blijven he?! ha ha, ok :lol: ;)
Eefje-on-tour
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 14 jul 2021, 20:11

Re: Ladder voor bovenbed

Bericht door Eefje-on-tour »

Ik heb een VW T4 WESTFALIA CALIFORNIA CLUB. :D

Bijna hetzelfde ;) haha
Eefje-on-tour
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 14 jul 2021, 20:11

Re: Ladder voor bovenbed

Bericht door Eefje-on-tour »

IMG_6299.JPG
IMG_6299.JPG (1.19 MiB) 5164 keer bekeken
Eefje-on-tour
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 14 jul 2021, 20:11

Re: Ladder voor bovenbed

Bericht door Eefje-on-tour »

IMG_6300.JPG
IMG_6300.JPG (1.63 MiB) 5065 keer bekeken
Eefje-on-tour
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 14 jul 2021, 20:11

Re: Ladder voor bovenbed

Bericht door Eefje-on-tour »

J.F.A. schreef: wo 11 aug 2021, 18:44 Hoi Eefje
Van mij wel hoor, maar kun je een foto plaatsenvan jouw inrichting ?.
We zijn benieuwd.
JFA :lol:
Tjee,... en ik al die tijd in de waan dat het een VW Exclusive is :shock: !
Bijna hetzelfde aan de buitenkant, maar van binnen een net iets andere indeling.

Nu nog een ladder om het bovenbed te bereiken :lol:
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Ladder voor bovenbed

Bericht door Brugseb »

Je blijft welkom hoor met deze mooie Club! :lol: Persoonlijk vind ik het nog altijd een top inrichting, met meer bagageruimte dan een Exclusive, al is hij korter en heb je natuurlijk geen "vast" toilet.
Plaats reactie