Tijk van matrassen wassen?
Tijk van matrassen wassen?
Wij hebben vandaag onze nieuwe Exclusive opgehaald. Erg spannend na 7 jaar T4 California hefdak. Maar we willen de boel natuurlijk wel een beetje opfrissen. Ik weet dat je de gordijntjes kunt wassen. Maar heeft iemand als eens geprobeerd het tijk van de matrassen te wassen in de machine of met de hand? In het label staat "nur met tockenschaum". Dus ik ben een beetje huiverig.
Re: Tijk van matrassen wassen?
Hallo, welkom en veel plezier gewenst met de CE, een heel andere wereld dan een "hefdakker" (wij legden hetzelfde parcours af...).
Bedoel je de beide matrassen van het bovenbed? Die hebben we in de machine gewassen op programma "handwas", en zijn er goed vanaf gekomen. Let wel, eventuele geur in die matrassen zit doorgaans (ook) in het schuimrubber, behalve die vervangen heb ik daar voorlopig zelf geen oplossing voor!
Groets
Bart
Bedoel je de beide matrassen van het bovenbed? Die hebben we in de machine gewassen op programma "handwas", en zijn er goed vanaf gekomen. Let wel, eventuele geur in die matrassen zit doorgaans (ook) in het schuimrubber, behalve die vervangen heb ik daar voorlopig zelf geen oplossing voor!
Groets
Bart
de "matras" van het onderbed, dus de bank, hebben we hier met succes schoon gemaakt met een tapijtreiniger.
Hoi, de tijk van de matrassen van het bovenbed heb ik verschillende keren met de wasmachine gewassen. Let wel, op 30gr en voorzichtig programma. De vulling, het schuim van de matrassen heb ik weggegooid en nieuw koudschuim erin gedaan. Besteld via Schuimwinkel.nl. Daar kan je de dikte en lengte opgeven. Het gebogen stuk kan gemakkelijk met een mes op maat gesneden worden.
De bekleding van de stoelen etc heb ik met een tapijtreiniger schoongemaakt. Gehuurd bij de Gamma. Wel klein mondstuk gebruiken en niet het grote.
Groeten,
Edwin
De bekleding van de stoelen etc heb ik met een tapijtreiniger schoongemaakt. Gehuurd bij de Gamma. Wel klein mondstuk gebruiken en niet het grote.
Groeten,
Edwin
Hallo,
Ik wilde de matrassen ook eens grondig reinigen en kwam al snel tot de conclusie dat het schuim aan vernieuwing toe is...
Wat wordt hiermee bedoeld "Het gebogen stuk kan gemakkelijk met een mes op maat gesneden worden"
Hoor graag
alvast dank,
Groet
Luc
Ik wilde de matrassen ook eens grondig reinigen en kwam al snel tot de conclusie dat het schuim aan vernieuwing toe is...
Wat wordt hiermee bedoeld "Het gebogen stuk kan gemakkelijk met een mes op maat gesneden worden"

Hoor graag
alvast dank,
Groet
Luc
de matras die vooraan in de opbouw ligt heeft een uitsparing aan de onderzijde, waar de opvulling zit in de bedplaat (eigenlijk is dit bij een hefdak-uitvoering de opening om naar boven te kruipen, daar zit een opvulstuk in wat aan de bovenkant uitsteekt)
Inmiddels duidelijk
dank voor de uitleg

dank voor de uitleg