Foto's, wat doe jij met je Exclusive tijdens de corona?

Algemene vragen en opmerkingen.
frs
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 11:50

Re: Foto's, wat doe jij met je Exclusive tijdens de corona?

Bericht door frs »

nog steeds geschorst, apk reeds gebeurt laat nu zonnepaneel plaatsen + inverter (van het schorsingsgeld, haha) . Hopelijk half juni???? op pad, waarheen?? kijken waar we terecht kunnen. Noord-Zuid-Oost maakt niet uit, als we er maar even tussen uit kunnen. Al is het maar voor een ander uitzicht.
hookeniggy
Berichten: 45
Lid geworden op: za 31 jan 2015, 11:12

Re: Foto's, wat doe jij met je Exclusive tijdens de corona?

Bericht door hookeniggy »

Brugseb schreef: za 02 mei 2020, 13:33 De bus verwennen: een setje kajakdragers gekocht bij Zoelzer, werd 2 dagen later al thuis geleverd; en met restjes parket een afdekplankje/snijplankje gemaakt voor op de wasbak.
Hej gaaf, de dragers zullen je zeker bevallen, ik heb dezelfde, en ze bij Zoelzer op het erf gemonteerd, met hun hulp, vreselijke toffe gasten, ik mocht er zelfs overnachten, ze zijn daar zo ontzettend gepassioneerd in wat ze doen, mijn surfplank paste, en je merkt helemaal niets tijdens het rijden, ook niet als je een vrachtwagen passeerd, sucsses, en op naar het post corona tijdperk! :arrow:
hookeniggy
Berichten: 45
Lid geworden op: za 31 jan 2015, 11:12

Re: Foto's, wat doe jij met je Exclusive tijdens de corona?

Bericht door hookeniggy »

frs schreef: za 02 mei 2020, 16:26 nog steeds geschorst, apk reeds gebeurt laat nu zonnepaneel plaatsen + inverter (van het schorsingsgeld, haha) . Hopelijk half juni???? op pad, waarheen?? kijken waar we terecht kunnen. Noord-Zuid-Oost maakt niet uit, als we er maar even tussen uit kunnen. Al is het maar voor een ander uitzicht.
Hoi Frans, in sommige delen van Nederland kan er toch al overnacht worden?
Wel benieuwd naar de resultaten van je zonnepaneel.
Ik heb de inverter vrij vlot geplaatst nadat ik de mijn exclusive kocht, geloof ook alweer 7 jaar geleden of zo, bevalt super, loop wel na te denken over dat zonnepaneel.
Zojuist de verzekering weer voor een jaar voldaan, en hoop dan in juli, noordelijk te kunnen, Nederland, weer buurten met vrienden familie, enzo, als dat dan allemaal kan, we zullen het zien.
frodos
Berichten: 164
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

Re: Foto's, wat doe jij met je Exclusive tijdens de corona?

Bericht door frodos »

Wij hadden plannen om in mei 4 maanden naar Zweden te gaan. We hebben daar een huis gehuurd,omdat mijn vrouw en ik jaarlijks evangelisatiewerk verrichtten in Zweden. We hadden ook plannen om ook rond te gaan reizen. Helaas. In maart toen Corona kwam heb ik de camper nog getectyleerd en roest verwijderd. Een nieuwe wieldop ( met hulp van Bart) erop gezet , die we in Noorwegen op de Hardangervidda kwijt waren geraakt twee jaar terug). De APK was gedaan, maar we konden niet weg. De ferry van Duitsland naar Zweden vaart nog wel,maar we hebben onze plannen nu uitgesteld tot augustus\ september.......
Gelukkig mogen we buiten Zutphen gebruik maken van een stuk bos, waar we regelmatig naar toe gaan met de camper. We blijven er soms een paar dagen en hebben dan toch nog een beetje vakantie gevoel.

Sterkte allemaal en groeten Ronald
Dianne
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 sep 2018, 13:23

Re: Foto's, wat doe jij met je Exclusive tijdens de corona?

Bericht door Dianne »

frs schreef: za 02 mei 2020, 16:26 nog steeds geschorst, apk reeds gebeurt laat nu zonnepaneel plaatsen + inverter (van het schorsingsgeld, haha) . Hopelijk half juni???? op pad, waarheen?? kijken waar we terecht kunnen. Noord-Zuid-Oost maakt niet uit, als we er maar even tussen uit kunnen. Al is het maar voor een ander uitzicht.
Goedemorgen,


Twee vragen, mijn slang van
mijn wasbak is kapot, ik zag dat jullie dit een paar jaar geleden ook gehad hebben, hebben jullie dat zelf gerepareerd of laten doen?!
Waar laten jullie de zonnepanelen plaatsen en wat kost het ongeveer?!
Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groeten, Dianne
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Foto's, wat doe jij met je Exclusive tijdens de corona?

Bericht door Brugseb »

Hallo Dianne

bedoel je de wastafel in de "badkamer"? Die haakt tegen het zeepbakje, als je die lip omhoog duwt kan je de wastafel naar beneden/buiten doordraaien. Daarna kan je de aansluiting en de afvoerdarm zien. Bij mij was die losgekomen, je kan ze via de klem gewoon terug vastzetten. Is ze gescheurd, dan is het een ander paar mouwen en moet je of het slechte stuk vervangen met een koppeling, of helemaal vervangen richting keukenblok. Je kan dit blijkbaar doen met een afvoerslang van een wasmachine of vaatwas. Toch maar eerst kijken wat er aan de hand is (je vermeldt het niet precies).

Er zijn heel wat opties voor zonnepanelen, zelf nog niet aan toe geraakt, maar hier en op weetjewel.nl vind je diverse getuigenissen.

grtz Bart
frs
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 11:50

Re: Foto's, wat doe jij met je Exclusive tijdens de corona?

Bericht door frs »

slang ook eens stuk gehad, zelf gerepareerd. Zoals boven omschreven achter het zeepbakje zit een klem. Makkelijk zelf te doen. Zonnepaneel plaatsen volgens prijsopgave +/- €550,= = 100 watt - inverter +/- € 150,= geen omvormer i.v.m. laptop.
a.s. maandag eerst even 2 deukjes laten weg werken (via anwb aanbod) , de week daarop (net voort pinksteren) zonnepannel erop. Vakantiegeld ook weer besteed.
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Foto's, wat doe jij met je Exclusive tijdens de corona?

Bericht door Brugseb »

@ Dianne: gelukt met die slang-klus?
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Foto's, wat doe jij met je Exclusive tijdens de corona?

Bericht door Brugseb »

Vandaag de Zolzer gemonteerd; merkte toen dat de rand van het dakluik volledig verstorven was - oude kit er uit gehaald en opnieuw gekit; ik wou het gehele dakluik demonteren maar kreeg het niet los, dus maar zo opgelost...
Alle rubbers met teflon ingesmeerd, en de CE een wasbeurt gegeven.
Starten wou ie met dikke tegenzin en even dikke wolken...

Hoe lang kun je zo doorgaan met dingetjes aan je geliefde kar te doen? Hij moet dringend de baan op, en wij ook! :lol:
hookeniggy
Berichten: 45
Lid geworden op: za 31 jan 2015, 11:12

Re: Foto's, wat doe jij met je Exclusive tijdens de corona?

Bericht door hookeniggy »

frodos schreef: di 12 mei 2020, 10:49 Wij hadden plannen om in mei 4 maanden naar Zweden te gaan. We hebben daar een huis gehuurd,omdat mijn vrouw en ik jaarlijks evangelisatiewerk verrichtten in Zweden. We hadden ook plannen om ook rond te gaan reizen. Helaas. In maart toen Corona kwam heb ik de camper nog getectyleerd en roest verwijderd. Een nieuwe wieldop ( met hulp van Bart) erop gezet , die we in Noorwegen op de Hardangervidda kwijt waren geraakt twee jaar terug). De APK was gedaan, maar we konden niet weg. De ferry van Duitsland naar Zweden vaart nog wel,maar we hebben onze plannen nu uitgesteld tot augustus\ september.......
Gelukkig mogen we buiten Zutphen gebruik maken van een stuk bos, waar we regelmatig naar toe gaan met de camper. We blijven er soms een paar dagen en hebben dan toch nog een beetje vakantie gevoel.

Sterkte allemaal en groeten Ronald
Zweden lijkt mij erg mooi, dat was eigenlijk ook mijn plan om daar heen te gaan, maar zal het ook nog even moeten uitstellen, wat in het vat zit verzuurd niet.

Ik denk dat we erg blij kunnen zijn met onze California, feitelijk zijn wij onafhankelijk, en dat is best wel een luxe.

Sterkte en goede gezondheid allemaal.
Plaats reactie