introductie

Nieuw op het forum?
dan kunt u zich hier even voorstellen.
Plaats reactie
JeroenB
Berichten: 14
Lid geworden op: di 23 jul 2019, 23:16

introductie

Bericht door JeroenB »

Hallo,

Ik heb samen met mijn vriendin Kim de mooie VW Exclusive 2003 van Jan en Corrie overgenomen in januari en ingevoerd naar België. Toen ik hem zag staan was ik meteen verkocht en na een aantal reisjes zijn we er ondertussen helemaal aan verknocht! Binnenkort trekken we er 7 weken mee door Zweden en Noorwegen en benieuwd of hij inderdaad zelf de weg vindt zoals mij was beloofd :).

Ik heb al heel wat nuttige tips op het forum geraapt en hopelijk kan ik zelf op tijd en stond mijn bijdrage doen.

Jeroen
Bijlagen
IMG_0894.jpg
IMG_0894.jpg (254.26 KiB) 9340 keer bekeken
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: introductie

Bericht door Brugseb »

Dat was "n hele mooie - ook zien staan toen, maar we wilden er eerst eentje testen. Ook al mooi vooruitzichten, we lezen graag reisverhalen hoor :P
Hopelijk stond bij jouw de correcte code op de papieren - wij hebben alle kafka hoeken en kanten van de administratie gezien! Maar vandaag eindelijk alle papieren goedgekeurd (al staat de bus momenteel op reis in de Vogezen, tja, zij Kafka, wij Kafka).

Misschien moeten we es uitzoeken hoeveel CE's er intussen naar België zijn gebracht - je ziet ze in elk geval maar zelden rijden hier.

Welkom!
Bart
JeroenB
Berichten: 14
Lid geworden op: di 23 jul 2019, 23:16

Re: introductie

Bericht door JeroenB »

Zonder gelijkvormigheidsattest (in principe vrijgesteld), maar met de uitvoerverklaring van de RDW en een Europees goedkeuringsnummer op het chassisplaatje ging het verbazend vlot... het was wel even doorduwen om alles geregeld te krijgen binnen de 2 weken dat de tijdelijke exportverzekering geldig was.

Wel kafka wat de weging betreft: naar de autokeuring "voor verkoop" met weging, papieren in orde brengen en vervolgens terug naar de keuring moeten voor een 2de weging... wie begrijpt dat? De uitleg was dat de "nieuwe" eigenaar tussen het moment van de keuring voor verkoop en het op naamzetten aanpassingen zou kunnen gedaan hebben. Bij particuliere import is dit natuurlijk dezelfde persoon :roll: komt er nog bij dat er een "miniem" verschil van 50kg was tussen wat er geladen mocht worden tussen de 2 keuringsstations waar ik me heb aangeboden :roll: en ja, alle tanks waren evenveel afgevuld.
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: introductie

Bericht door Brugseb »

Bij mij stond het Europees nummer niet op het NL inschrijvingsbewijs... Ik heb dan in Duitsland kopie van het origineel COC opgevraagd, maar daar stond dan een ander code voertuigtype op...niet van camper maar van "buslimousine", waarna ik alsnog een volledige validatiekeuring moest doorlopen! Die weging is inderdaad LOL, ze hebben bij DIV gewoon het hoogste gewicht van alle documenten genomen (NL inschrijving) ongeacht de weging van de keuring. Scheelt meer dan 200 kg, waardoor ik momenteel maar goedgekeurd ben voor 3 personen... In het najaar ga ik voor een volledige homologatiekeuring op basis van de originele Duitse documenten... wat een gedoe :roll: :roll: :roll:
Plaats reactie