Draagvermogen originele fietsendrager.

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
frodos
Berichten: 164
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

Re: Draagvermogen originele fietsendrager.

Bericht door frodos »

Hallo Fred

Ik ben ook blij met je antwoord. Ik was er ook op zoek naar. Wij hebben een houten bak op de fietsdrager staan en nemen daar extra water in mee. Handig nu te weten dat daar 40kg water in kan.

Bedankt en groeten Ronald
cor

Re: Draagvermogen originele fietsendrager.

Bericht door cor »

Hallo Lody,

Net weer terug en een wat late reactie.

Misschien een mogelijkheid;
Je kunt het klapbare deel van de originele fietsendrager wat hoger monteren. Daarmee bereik je, dat de ruimte tussen fietsendrager op de trekhaak en onderkant originele CE-fietsendrager toeneemt. De fietsen op een klapbare fietsendrager op de trekhaak, de bagagebox naar boven op de CE-fietsendrager. Klapbaar, dan kun je bij de cassette van het toilet. Wel v.t.v. hoogte van de fietsen meten, passen zeker niet allemaal.

Ik heb deze mogelijkheid gezien, overwogen, maar toch anders besloten.

Succes gr. Cor
cor

Re: Draagvermogen originele fietsendrager.

Bericht door cor »

Op de trekhaak heb ik een aluminium kist op een fietsdrager.

Op de originele fietsdrager staan Brompton vouwfietsen 12,1 kg en 12,3 kg. Zou ik in richting e-bike denken, dan zou ik kiezen voor de velospeeder. Gewicht 1,6 kg-2,3 kg naar gelang de keuze van de accu. Er wordt op dit moment een beugel voor de velospeeder speciaal voor Brompton-fietsen ontwikkeld en in het voorjaar ga ik zeker eens proefrijden. Op internet is wat te lezen over de velospeeder. Verdeling van gewicht is geen probleem; luchtvering op de achteras.

Gr. Cor
frodos
Berichten: 164
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

Re: Draagvermogen originele fietsendrager.

Bericht door frodos »

Hallo Fred

Wij nemen extra water mee en een jerrycan voor de toilet inhoud omdat we in Noorwegen en Zweden in de natuur hebben gestaan voor een paar nachten. We hebben dan genoeg water voor een paar dagen bij ons.

Groeten Ronald
Plaats reactie