Vlotter Blijft Hangen - Verswatertank

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
Eefje-on-tour
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 14 jul 2021, 20:11

Vlotter Blijft Hangen - Verswatertank

Bericht door Eefje-on-tour »

Goedendag Camperaars,

Na het reinigen en grondig doorspoelen van de verswatertank, lijkt de vlotter in de tank te blijven hangen. Op het display, waar de inhoud van de tank wordt aangegeven, zijn dan weer drie streepjes te zien, dan een streepje, dan twee streepjes….. en dat schiet heen-en-weer.
Naar mijn idee is de vlotter blijven hangen, waardoor ‘verkeerde’ info wordt doorgegeven aan de display. De vlotter zit, als het goed is, in de tank. Hoe krijg ik deze weer los, zodat ‘ie vrij kan bewegen?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wacht het af. Alvast dank.

Groetjes Eefje
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Vlotter Blijft Hangen - Verswatertank

Bericht door Brugseb »

Dag Eefje

in een Exclusive kan je na het verwijderen van het "zeepbakje" boven het toilet aan de watertank. Geen idee hoe dit bij een Club is, ik denk van achter uit. De vlotter zit normaal midden in de dop bovenop de tank, met enige kracht kan je die opendraaien. Foto is van een gewone Cali watertank.
Het kan ook zijn dat de vlotter blijft haperen aan de draad die het signaal doorgeeft, was bij mij het geval. Er zijn trouwens 2 modellen, met één dan wel 3 drijvers. Als die gevoelig zijn, dan kan je tijdens het rijden wel eens gekke streepjes krijgen.
Nieuwe vlotters zijn duuuuuur!

Kijk ook es op:
https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G33_% ... hwasser%29

groets
BArt
Bijlagen
tank.jpg
tank.jpg (79.34 KiB) 2660 keer bekeken
Eefje-on-tour
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 14 jul 2021, 20:11

Re: Vlotter Blijft Hangen - Verswatertank

Bericht door Eefje-on-tour »

Dank je wel Bart! :-D
Ik ben er nog wel mee aan het stoeien.
Plaats reactie