flotter schoon en vieswatertank

Alle technische vragen, ook van het interieur.
murko

flotter schoon en vieswatertank

Bericht door murko »

Hallo
Om maar als eerste met een vraag te komen:
Bij ons in de bus werkt zowel de schoon als de vuilwaterflotter niet meer.
Hij geeft alleen aan als het reservoir helemaal vol is en dan al snel niets meer.
Een nieuwe flotter is erg prijzig, heeft iemand dit al eens meegemaakt en opgelost?
Groeten Hilde
Gebruikersavatar
H.Dubbelboer
Beheerder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 19:15
Locatie: Emmen

Re: flotter schoon en vieswatertank

Bericht door H.Dubbelboer »

Hallo Hilde,

Die van ons is ook al 2 jaar defect.
De oude versie heeft een kunststof buis, de nieuwe (verbeterde) versie is van RVS.

Blijft erg prijzig (+/- 130 euro).

Zie voor meer info :

http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G33_(W ... schwasser)
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: flotter schoon en vieswatertank

Bericht door liesbethr »

Hoi,

Ook onze vlotter van de schoonwatertank is defect volgens de garage, maar het gekke is dat hij geoon het niveau van het water op het display aangeeft. Volgens onze garage kost een nieuwe =/- 160,- euro incl. monteren. We laten het dus nog maar even zitten.
Leo45

Re: flotter schoon en vieswatertank

Bericht door Leo45 »

Die van mij was stuk en ik heb hem gerepareerd zoals op het duitse forum stond aangegeven.
Nu alleen een aluminium buisje gebruikt in plaats van plastic.
Overigens heb ik ergens gehoord dat de meesten sneuvelen doordat ze in een lege tank blijven hangen, dan hangt die magneet aan het buisje te slingeren en gaat dat op een gegeven moment scheuren. Voor de zekerheid haal ik dus ook mijn aluminium eruit als de tank leeg is.
De Vuilwater vlotter is veel korter en geeft alleen maar vol aan dat is dus minder een probleem.

Leo
murko

Re: flotter schoon en vieswatertank

Bericht door murko »

Hallo Leo
Naar aanleiding van jou bericht zijn we met de meter aan de gang gegaan.
We hebben de buis en de kit eraf gehaald en hielden de printplaat (groen met weerstandjes ) over.
Deze hebben we doorgemeten en nu blijkt dat de weerstandjes goed zijn, maar de printplaat is beschadigd. Hier en daar is de draad doorgeroest.
Had jij dit ook ? EN hoe heb je dit opgelost?
Alvast bedankt voor je antwoord.
Murko Greidanus
murko@home.nl
vw_camper

Re: flotter schoon en vieswatertank

Bericht door vw_camper »

George schreef het ook al. Pas op dat je de kleine magneetjes, die op de glazen buisjes zijn geplakt, niet kwijtraakt of per ongeluk weggooit. Zonder die magneetjes werkt de sensor niet meer zoals het hoort.
vw_camper

Re: flotter schoon en vieswatertank

Bericht door vw_camper »

Een meer duurzame, maar ook veel duurdere, oplossing is om een nieuwe sensor te kopen. De nieuwe uitvoering heeft een RVS buis en gaat niet meer lekken met alle gevolgen van dien.
murko

Re: flotter schoon en vieswatertank

Bericht door murko »

Hallo
Na heel lang denken en prutsen (niet gelukt) hebben we besloten een nieuwe watersensor aan te schaffen voor de schoonwatertank.
Maar nu blijkt het niet zo gemakkelijk er 1 te vinden!
Wie weet waar ze te koop zijn?
ALvast bedankt Hilde
Gebruikersavatar
Carel
Berichten: 29
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 12:20
Locatie: Bollenstreek

Re: flotter schoon en vieswatertank

Bericht door Carel »

Wij hebben er vorig jaar een voor de schoonwatertank bij VW campercentrum gekocht CA € 168,-- .
Was gelukkig nog garantiewerk
Gr. Carel
Onze VW T4 California Exclusive “Carel” uit 2003
simonius

Re: flotter schoon en vieswatertank

Bericht door simonius »

Ik ben met hetzelfde project bezig; heb de boel gedemonteerd. Liebur heeft volgens mij de werking juist beschreven. Oorzaak van het niet meer werken is het printplaatje dat erg geoxideerd bleek te zijn; was niet te repareren maar wel opgelost door een 'omleiding' te maken en dus de onderdelen met draadjes te verbinden. Eén van de reed contacten bleek gesneuveld bij het demonteren en deze ook vernieuwd. Wel een beetje gepruts om de magneetjes goed op de reedcontacten te plaatsen.... Door te testen en gebruik te maken van deze http://www.t4forum.de/wbb3/doku/index.p ... _Westfalia is dit uiteindelijk wel te doen.
Nu dus nog een geschikte behuizing vinden / bedenken. Is het gelukt Liebur en hoe uiteindelijk voor elkaar gemaakt? Welke materialen gekozen en voldoet dit?
Ik kan naar behoefte meer foto's toesturen als iemand er mee aan de slag wil!
Bijlagen
Het mes erin ....
Het mes erin ....
Image00093.jpg (20.56 KiB) 17328 keer bekeken
Resultaat
Resultaat
Image00104.jpg (15.04 KiB) 17328 keer bekeken
Detail
Detail
Image00107.jpg (15.29 KiB) 17328 keer bekeken
Plaats reactie