Opladen huishoudaccu met 220V

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
Marc

Opladen huishoudaccu met 220V

Bericht door Marc »

Dag allemaal,

Wij hebben vorige week een Exclusive gekocht uit 1999. Erg mooi!

Nu zijn we alles aan het proberen met de Duitstalige handleiding erbij. Er staat in dat op de boordcomputer een stekkertje zichtbaar wordt zodra je de camper aansluit op 220V. Ik heb de stroomkabel aan de bus gekoppeld maar het stekkertje op het display van de boordcomputer wordt niet zichtbaar. Wat er wel gebeurt is dat onder de koelkast lampjes (geel en rood) beginnen te knipperen.

- Mijn vraag is nu of de huishoudaccu wel wordt opgeladen door de 220V-kabel?
- Is het normaal dat er lampjes onder het koelvak beginnen te knipperen? (zichtbaar door het roostertje op de vloer)
- Is het niet noodzakelijk dat het stekkertje oplicht op het display?


Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.


Mvg, Marc
vw_camper

Re: Opladen huishoudaccu met 220V

Bericht door vw_camper »

Hoi Marc,

Het stekkersymbool gaat branden als je een originele lader hebt of een andere die dat kan. Waarschijnlijk heb je een andere lader zonder de interface voor het stekkersymbool. Dat past ook bij de oplichtende LEDs, die heeft de originele lader niet.
Op zich geen probleem. Je kunt aan de hand van de spanning zien of de lader werkt.
Marc

Re: Opladen huishoudaccu met 220V

Bericht door Marc »

Dank voor de snelle reactie Bert!

Dat stelt me behoorlijk gerust. Ik was al bang dat ie niet zou werken maar dit verklaart veel. Ik ga inderdaad kijken naar de spanning.

Ik heb nog wel een andere vraag over de 12 volt aansluitingen. Ik heb er 1 gevonden op het dashboard (sigarettenaansteker) en 1 onder de klaptafel. Zijn beide aangesloten op de startaccu of is die onder de klaptafel aangesloten op de huishoudaccu?

Alvast bedankt voor de reactie!


Mvg, Marc
vw_camper

Re: Opladen huishoudaccu met 220V

Bericht door vw_camper »

Hoi Marc,

Ik heb zelf een California met hefdak, ik denk dat de Exclusive hetzelfde is wat de 12V installatie betreft.
De sigarettenaansteker is aangesloten op de startaccu. Die bij de klaptafel op de huishoudaccu.
Norsie

Re: Opladen huishoudaccu met 220V

Bericht door Norsie »

Hoi!
Ik ben Dennis en nieuw hier..
Heb al jaren een T4 Westfalia uit '93 en door het nodige onderhoud door de jaren heen en een recentelijke spuitbeurt is het geld een beetje op aan het raken. Zodoende wil ik zelf meer onderhoud gaan doen.. zo heb ik nu het probleem dat de huishoud accu niet oplaad tijdens het rijden, wel als ik hem aan de paal hang. Lampje brand ook op het dashboard. Gisteren de h.h. accu vervangen (deze was stuk door stilstand) maar nu nog het opladen fixen.. wie kan mij de goede kant opsturen? Neem aan dat het een relais of zekering is ergens.. of bekabeling schoonmaken, in die hoek dacht ik iig.
Bedankt alvast voor jullie steun!
Gr, :D ennis.
Plaats reactie