Achteruitrijcamera

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
Joop

Achteruitrijcamera

Bericht door Joop »

Wie heeft er ervaringen met het plaatsen van een achteruitrij camera op de exclusive?
Lijkt me zeker met het fietsenrek wel handig.
Joop

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Joop »

Helaas kan ik dit weekend niet Fred.
Heb je een draadloos systeem of met kabel?
Welk merk, wat voor camera en grootte van monitor?
Is die eenvoudig zelf te monteren en tot slot heb je wat fotootjes?
simonius

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door simonius »

Ik heb een achteruitrijcamera besteld welke een WIFI verbinding opzet waardoor via een app op de iPhone beeld kan worden verkregen. Als dit gaat werken is het met minimaal werk een mooie oplossing. Ik zal mijn bevindingen hier gaan plaatsen. Iemand anders hiermee wellicht al ervaring?
simonius

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door simonius »

Bij de camera zit een wifi zender en volgens de leverancier zou het werken.
Zo niet kan ik het retourneren.
Ik houd je op de hoogte :D
simonius

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door simonius »

Camera ontvangen en zonder nog ingebrouwd te hebben alvast even getest.
Lijkt wel te gaan werken! Betreft een kleine zendertje dat fungeert als een WIFI AP.
De WIFI SSID wordt zichtbaar en je kunt dus dit netwerk kiezen op bijv. een iPhone.
Zender is verbonden aan een camera die boven de kentekenplaat wordt bevestigd.
Daarnaast app downloaden van de leverancier en het beeld wordt zichtbaar.
Enige punt van aandacht is dat het even duurt voordat er beeld is nadat de AP aangezet wordt.
Dus denk ik dat het inschakelen als de achteruitrijlichten aangaan niet zal voldoen. Dan dus de vraag of eea continu aan moet staan of wellicht een betere oplossing schakelbaar via een knop op het dashboard. Eigenlijk zou ik hiervoor de knop voor de achterruitverwarming willen gebruiken; ik heb immers niet zo' n ruit in de camper. Wel werkt deze schakelaar; lampje gaat branden na indrukken en er zijn aan achterzijde van de schakelaar 4 draden zichtbaar; grijs/blauw, bruin, wil/groen en geel/zwart. Iemand idee welke draad ik moet hebben en waar deze achter in de camper ergens te vinden is?
simonius

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door simonius »

De boel ingebouwd en inmiddels getest; het werkt prima!
Mijn bedoeling was om met zo weinig mogelijk ingrepen een achteruitrijcamera te monteren; dus geen kabels trekken en geen extra schermpje op het dashboard.
Een achteruitrijcamera gemonteerd boven het kenteken en daarvoor een klein gaatje voor de bedrading gemaakt. Via het rubber naar het rechterachterlicht en hier de zender gemaakt. De schakelaar voor de achterruitverwarming eindigt als loze + en deze kunnen lokaliseren. Hiermee dus de camera handmatig onderweg aan te zetten op het dashboard.
Er is zo'n 12 seconden nodig om beeld te krijgen op de Iphone. Als je aan komt rijden op een parkeerplaats is het een kwestie van schakelaar aan en even later werkt het keurig op tijd. Je kunt er ook voor kiezen het WIFI zendertje over het contact aan te zetten en aan te laten staan.
Voordelen:
- relatief goedkope oplossing € 140
- gebruik bestaande apparatuur iPhone of iPad ipv apart beeldscherm
- niet nodig om bedrading te trekken
Hoe het op langere termijn werkt is natuurlijk nog de vraag, maar er zit 4 jaar garantie op dus dat zal vast loslopen.
Eerste levering bleek niet goed; camera bleek defect bij levering. E.e.a. voor eigen rekening € 10 moeten terugsturen; ook na aandringen wil leverancier dit niet betalen ... Overigens wel netjes daarna direct nieuw exemplaar ontvangen.
Bijlagen
IMG_7241.jpg
IMG_7241.jpg (64.84 KiB) 32193 keer bekeken
IMG_7239.jpg
IMG_7239.jpg (53.24 KiB) 32193 keer bekeken
IMG_7237.jpg
IMG_7237.jpg (36.56 KiB) 32193 keer bekeken
onzeherbie

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door onzeherbie »

Beste exclusivelingen,

Ik zit nog maar pas op dit forum,omdat ik mijn hoogdak,resent ingeruild heb voor een exclusive,uit '99
Nu wil ik een door mij aangeschafte draadlose achteruitrijcamera gekocht bij conrad,gaan plaatsen.
Ik wil dit dus ook gaan doen boven het achterraam en aansluiten op achteruitrijlampen.
Iemand een paar tips,hoe ik de bedrading het beste kan doorvoeren?
Ben wel technisch,heb trouwens al heel veel aan jullie tips en oplossingen gehad.
hugoprins

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door hugoprins »

Ik heb bij lightingthebox.com een draadloze achteruitrijcamera gekocht en in gebouwd.
Voor de stroomaansluiting hen ik de stroomdraad van de achterruit verwarming gebruikt.
De camera zit boven het achterraam ik gebruik hem ook als achteruitkijkcamera.
Voorin heb ik de achteruitkijkspiegel uit elkaar gehaald en op de monitor daarop gemonteerd.
De stroom gehaald van de binnen verlichting.
Alles werkt perfect.
hugoprins

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door hugoprins »

Dat heeft hij ook niet maar de bedrading daarvoor is er wel en op het dashbord is een schakelaar voor de achterruitverwarming die gebruik ik en dat werkt.
Groet
Hugo
Plaats reactie