rolhorren en gordijntjes

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
Leo45

rolhorren en gordijntjes

Bericht door Leo45 » zo 03 jul 2011, 12:20

Mijn rolhorretjes en de rolgordijntjes rollen niet lekker soepel terug je moet ze een beetje helpen.
Heeft er iemand al ervaring met het meer op spanning brengen van de rolveer?

Leo

murko

Re: rolhorren en gordijntjes

Bericht door murko » zo 03 jul 2011, 22:05

hallo Leo
Bedoel je de rolgordijntjes bovenin en in de toiletruimte?
bij ons moet je die ook gewoon met de hand terugduwen.
Hoort hier dan spanning op te staan?
Ben benieuwd naar de reacties.
Groeten Hilde

Leo45

Bericht door Leo45 » zo 03 jul 2011, 23:23

Ja die die horen op te rollen zowel de horretjes als de gordijntjes. Die achterin bij het toilet doen het goed bij mij maar bovenin links en rechts minder waarbij de rechter echt slecht is. Daarom ik ben nieuwsgierig of iemand daar al eens wat heeft geprobeerd anders ben ik binnenkort de eerste vrees ik.

Leo

murko

Bericht door murko » ma 04 jul 2011, 08:39

wij zijn ook erg benieuwd!
En zullen dan ws volgen.
Groeten Murko

Leo45

Bericht door Leo45 » ma 04 jul 2011, 17:58

Nou dan vrees ik dat ik maar eens moed moet gaan verzamelen om dit aan te pakken.......

Leo

murko

Bericht door murko » di 12 jul 2011, 08:38

Heel veel succes !
Laat je horen hoe je het gedaan hebt?
We zijn benieuwd.
Groeten Murko

tonenelly
Contacteer:

Bericht door tonenelly » vr 15 jul 2011, 16:18

Volgens mij moet je met wat talkpoeder de boel weer in beweging kunnen krijgen. Zelf nog nooit geprobeerd. :D
Groetjes
Ton

murko

Bericht door murko » ma 18 jul 2011, 12:51

Heb je de rolgordijnen al los gehad?
We waren dit weekend met de bus bezig en toen kreeg ik het idee dat het misschien wel netjes zou staan om de horrenstof te vervangen.
Nu durf ik het syteem niet zomaar los te halen.
Heeft iemand dit al eens gedaan?
Groet Hilde

J.F.A.

Bericht door J.F.A. » zo 13 nov 2011, 19:18

Hoi Hoi allemaal.

Heb zelf dit probleem ook gehad en als volgt opgelost.

Haal het geheel los , eerst de zijkanten verwijderen, dan de vier schroeven en hups, heb je het frame met alles erop en eraan. Dan de stofzuiger eerst het werk laten doen en dan vanaf de zijkant, de rollen bij het aansluitpunt met W 40 inspuiten. Omdat je het geheel loshebt in eerste instantie even helpen en je zult zien dat alles weer op rolletjes gaat lopen. Daarna weer alles monteren . Helaas geen foto's gemaakt. p.s het toilet raamhorretje gaat er moeilijk uit. omdat de bescherming links onder het rubber stripje zit van de kast.

Fred
MET EEN BEETJE TOLERANTIE IS HET ALTIJD VAKANTIE

keesveuger

Bericht door keesveuger » di 22 nov 2011, 21:24

Ik heb de rolgordijntjes ook nog wel eens "opgespannen" Dat was toen nodig omdat bij een verduisterings gordijn het doek uit de aluminium strip (waarmee je het gordijn naar beneden doet...) was gegaan. De bevestiging daarin is als volgt: het doek wordt dubbel gevouwen en in de vouw zit een ijzerdraadje. Dit geheel schuif je in de strip.

Het opspannen was wel een hele klus: Ik doe het uit mijn hoofd, de bus staat in de stalling.
Nadat je het zaakje uit elkaar hebt gehaalt zoals hierboven beschreven moet je het aluminium frame uit elkaar halen. Daarvoor moet je op een van de hoeken de klinknagel die daar zit uitboren. vervolgens kan je het geheel een beetje uit elkaar trekken. Je kunt dan de rol met veer en gordijn uit nemen. Aan een kant kun je dan de plastiek dop uit de rol trekken. (ik weet niet meer of de dop ook met een klinknageltje vast zat. Als dat zo is moet je ook dit klinknageltje eerst uitboren). De veer zal dan geheel terugspringen ! Vervolgens de dop die je eruit gehaald hebt weer "opwinden" en weer in de buis steken. Je zult een aantal keren moeten proberen of de spanning op de veer voldoende is. Dus je moet een beetje experimenteren. Als je er eentje gedaan hebt weet je precies hoe het moet en is de rest een fluitje van een cent!

O ja, wel weer een klinknageltje of pennetje terug plaatsen, anders springt de veer (het liefst 's nachts, als je er met je hoofd naast ligt te slapen weer los !

Veel suc6
Kees Veuger

Plaats reactie