zonnepanelen

Alle technische vragen, ook van het interieur.
frank & dominique

Re: zonnepanelen

Bericht door frank & dominique »

liesbethr schreef:Deze zomervakantie heeft onze dochter foto's gemaakt vanaf een vuurtoren van de camper. Hierop kan je duidelijk zien hoe de zonnepanelen gemonteerd zijn.Vraag me niets over montage, aansluitingen, etc. De panelen zaten er al op toen we de Exclusive kochten.
Even terzijde, is die foto genomen in Gatteville-Le Phare in Normandie, stonden in april daar ook met onze Hymer, prachtig daar!!
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: zonnepanelen

Bericht door liesbethr »

Klopt Frank & Dominique daar is de foto genomen.
Wij stonden verderop op de camping in Barfleur "La Blanche Nef". Na een bezoekje aan Cherbourg (en het museum Cité de la Mer waar een tentoonstelling was over de Titanic) zijn we op de terugweg langs de vuurtoren gereden.
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: zonnepanelen

Bericht door Wellingrwf »

Ik heb inmiddels de accu door laten meten er er was niets mis mee. Ook heb ik nu een meter op de MPP spanningsregelaar laten plaatsen. Zo kan ik zien met hoeveel de accu wordt geladen. Helaas is het winter dus er is nog weinig energie gegenereerd. Even wachten op de volle zon om te zien wat de maximale wattage is.
Ruud
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: zonnepanelen

Bericht door Wellingrwf »

Zie ook verhaal "accu laden met zonne paneel.
Na 2 jaar ergenis is het probleem gevonden. De zekering in de omvormer springt als de auto spanning boven 14.3 v komt. Dan wordt nl de zonnepaneel kort gesloten om schade te voorkomen . Echter door een software fout, ruiterlijk toe gegeven door de fabrikant, wordt echter de accu kort gesloten. Dus hoge strmen en kapotte zekering. Nu met een nieuwe omvormer geen probleem meer.
Ruud
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Plaats reactie