hulpvraag vloerplaat vochtprobleem

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
Brugseb
Contacteer:

hulpvraag vloerplaat vochtprobleem

Bericht door Brugseb »

Hallo,
nadat ik dit weekend een tweede zwam vond in de bus ben ik grondig gaan controleren; de hele vloerplaat achteraan blijkt volledig zacht te zijn, onder de hoge kast, de achterste rand, en tot onder het scharnier van de deur. Ik neem aan dat het water via de rubber van de achterklep naar binnen loopt, en daar zat bovendien een draad doorgetrokken door vorige eigenaar (bestemd voor een extra licht naast de hoge kast). De afvoerslang van de wastafel blijkt in orde te zijn. Dat is dus uiteindelijk niet de oorzaak.
Het is wat het is, ik ga de klus klaren. Intussen alle spullen uit de bus gehaald en al wat onderdelen (deuren, frigo, wastafel, fornuis,...) gedemonteerd.
Kan iemand mij tips en/of foto's bezorgen van deze klus? Ik stuurde een aantal persoonlijke mails naar forumleden maar kreeg geen antwoord. Wel een paar tips van Fred rond het rubber, maar zoek dus echt info over wat ik allemaal moet verwijderen én of iemand een sjabloon heeft voor de vloer?
Alvast bedankt.
groeten
Bart
Brugseb
Contacteer:

Re: hulpvraag vloerplaat vochtprobleem

Bericht door Brugseb »

OK, bij gebrek aan een hulplijn heb ik besloten om wat foto's te delen voor wie achter komt en dezelfde klus moet klaren.
Eerst de binnendeur en schuine lage kast verwijderd, vervolgens de hoge kast. Daarna de frigo. Allemaal kwestie van schroeven uitdraaien. De lader gedemonteerd en naar Henk gestuurd voor volledige revisie. Intussen op de terugweg.
Cassettetoilet verwijderd - waterslang en draden ontkoppelen. Tank verwijderen en 2 schroeven, gehele blok vervolgens omhoog heffen en wegnemen. Vervolgens de witte badkamerwand verwijderd: zorgvuldig de kitnaden doorgesneden, en vervolgens met een mes de wand losgewrikt van de houten blokjes waartegen ze gemonteerd wordt - opletten met dit lastige karwei opdat je niks breekt!!! Uiteraard vooraf slangen naar wastafel ontkoppelen.
Watertank verwijderd - de moeren doorheen de houten keerwand onderaan moeten uitboren, alles volledig vastgeroest. Vervolgens kan je makkelijk de tussenwand verwijderen. Uiteindelijk ook de harde kunststoffen bekleding achter de kasten verwijderd.
Achterwand en bovenkant keukenblok eveneens verwijderd - ook hier kwestie van schroeven (zie ook de pdf handleiding op dit forum).
Grijze vloerbekleding doorgesneden net achter keukenblok, en vervolgens ook de vloerplaten doorgesneden en verwijderd naar achter toe. Alles nat, rot, stinkend, schimmel...
Geen isolatie achter de kasten
Geen isolatie achter de kasten
IMG_20210221_125909.jpg (499.83 KiB) 976 keer bekeken
IMG_20210221_134430.jpg
IMG_20210221_134430.jpg (545.52 KiB) 976 keer bekeken
LOL, sporen van vorige bewoners
LOL, sporen van vorige bewoners
IMG_20210221_143521.jpg (429.76 KiB) 976 keer bekeken
IMG_20210221_125847.jpg
IMG_20210221_125847.jpg (350.92 KiB) 976 keer bekeken
IMG_20210221_160028.jpg
IMG_20210221_160028.jpg (333 KiB) 976 keer bekeken
IMG_20210221_160109.jpg
IMG_20210221_160109.jpg (427.6 KiB) 976 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Brugseb op ma 22 feb 2021, 10:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Brugseb
Contacteer:

Re: hulpvraag vloerplaat vochtprobleem

Bericht door Brugseb »

Intussen heel wat spullen besteld: nieuwe waterslangen, afvoerslang, extra LED verlichting voor werkvlak, ...
Ook beslist om van de gelegenheid gebruik te maken om bijkomend te isoleren: bubblefoam in plafond badkamer gepropt, verder zijn de wanden nauwelijks of zelf geheel niet voorzien van isolatie. Armaflex 13mm besteld, waar de ruimte ontbreekt voorzie ik folie zoals de witte stukken die er nu zitten. Ook de vele elektriciteit die door vorige eigenaars werd gemonteerd, wat gefatsoeneerd: kabels weggestopt, vastgelegd, deftige koppelingen gemaakt,... Kabel gelegd voor achteruitrijcamera. Voordeel is dat ik er nu overal aankan, en ik ben écht niet van plan om deze karwei in de toekomst nog eens te doen :o
Alleen voor de vloer twijfel ik nog: de "kartonnen" ondervloer is volgens mij 4mm dik, maar zuigt dus water. Daarop ligt een multiplex, denk 8mm. Samen dus 12mm hoogte - KAN IEMAND DIT BEVESTIGEN?
Denk eraan om een watervaste parketondervloer van 3mm te plaatsen, en vervolgens betonplex van 9mm, dat is sowieso watervast. Maar misschien is dit overshooting?
Plaats reactie