Voortent

Algemene vragen en opmerkingen.
Plaats reactie
keesveuger

Voortent

Bericht door keesveuger »

Wie heeft er ervaring met een (voor)tent aan de VW CE.
I.v.m. de hoogte van de bus kan volgens mij niet elke bustent gebruikt worden.
Hoe krijg je de aansluiting op de bus een beetje waterdicht ?
Kan zo'n ding ook op een campingplaats blijven staan als je een dagje gaat rijden.

Dank voor jullie reacties

Kees
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Voortent

Bericht door liesbethr »

Hallo Kees,

Wij hebben heel even een bustent gehad. Gekocht via Marktplaats en ook weer verkocht via Marktplaats.
De reden was, we hadden wel veel extra ruimte, maar het duurde mij te lang om hem op te zetten. Nu hebben we voor onze dochter (wanneer ze mee gaat op vakantie en we een langere tijd op een camping staan) een tentje van de Decathlon gekocht die snel staat. Voordeel is dat je je spulletjes stoelen etc. in het tentje kan zetten, wanneer je op pad gaat in de buurt. Het tentje pas bovenin de alkoof met beddengoed en al.
Wanneer we op doorreis zijn slaapt zij bovenin, zo ook wanneer we met z'n drietjes een weekeindje weg zijn.
Meestal zijn we met z'n tweetje op pad en dat hebben we genoeg aan de ruimte in de bus en de luifel. Voor de luifel heb ik zijwanden van een partytent en die bevestig ik met een extra stok. Aan de wand met het raam heb ik een tentpees genaaid die in de voorkant van de luifel past. (wel opletten welke maat er in moet. (Ik heb een omnistore luifel en de tentpees heeft een dikte van 5 mm).
Wij hebben onder de luifel een Brandruprail waarin je een tent met tentpees bevestiging kan schuiven of d.m.v. een stok met klemmen bovenop de brandruprail kan vastmaken. Dan maak je de klemmen los en kan je bij de tent wegrijden.
Bijlagen
Bustent 009-3.jpg
Bustent 009-3.jpg (84.76 KiB) 21175 keer bekeken
IMG_0501-2.jpg
IMG_0501-2.jpg (49.75 KiB) 21175 keer bekeken
gd-asset_20006691.jpg
gd-asset_20006691.jpg (11.45 KiB) 21175 keer bekeken
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Voortent

Bericht door liesbethr »

Nog even een foto hoe de luifel er met de zijwanden uit komt te zien. Dit is niet onze VW Exclusive.
Zie ook de link naar het camperforum http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... g&start=14.
Bijlagen
DSC01815.jpg
DSC01815.jpg (61.72 KiB) 21170 keer bekeken
keesveuger

Re: Voortent

Bericht door keesveuger »

Dank voor de reactie. Goed idee met die partytent onderdelen. Toch lijkt me dat ook een hoop werk, en je moet het ook allemaal meenemen:
Een of mischien wel twee zijflappen met twee extra stokken, en een voorkant plus de nodige lijnen en haringen

Voordeel van een bustent lijkt me dat, als hij staat je veel eenvoudiger en sneller weg kunt gaan, en de tent kunt laten staan.

Ik begrijp dat je bij het gebruik van een tent die aan de bus bevestigd met de extra rail die er bij jullie op is gezet.

Ik ga er over nadenken.
Gebruikersavatar
Carel
Berichten: 29
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 12:20
Locatie: Bollenstreek

Re: Voortent

Bericht door Carel »

Hallo Kees,

Bij ons zat bij de aankoop een DWT tent van maar liefst 16 kg!
Waar laat je zo'n pakket? :?:
Wij zijn ook trekkers en blijven hooguit ergens 2 a 3 nachten ergens staan.
Tent via Marktplaats verkocht dus

Onderweg op vakantie een leuk idee opgedaan voor een alternatief, van partytent zijwanden (net zoiets als Liesbeth heeft)
De wanden zijn al wel gekocht maar het moet nu nog wel in elkaar gefabriceerd worden.
Bij het voorbeeld op de foto van onze "kampeer" buren, zitten de wanden aan elkaar geritst.
Dit was dan wel geen Exclusive :roll: , maar zat wel aan de luifel vast gefrutseld.
Veel succes
Gr.
Carel
Bijlagen
Voorbeeld partytent luifel
Voorbeeld partytent luifel
Kopie van Voorbeeld van windscherm aan de luifel.JPG (66.08 KiB) 21123 keer bekeken
Onze VW T4 California Exclusive “Carel” uit 2003
keesveuger

Re: Voortent

Bericht door keesveuger »

Dank voor jullie reacties,

Die Vaudee tent lijkt me we wat.
Ik ga eerst maar eens op marktplaats zoeken.
Wellicht vind ik daar ook nog partytent onderdelen.
Plaats reactie