Dieselcooker

Algemene vragen en opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Dieselcooker

Bericht door Wellingrwf »

Pedrov,
Ik heb over het zelfde probleem nagedacht ivm het voorbereiden van mijn 8 maandse reis. Ik heb toen besloten om een 25l bruto =20 l neto lpg tank onder de camper te laten plaatsen. Dat kwam op rond de 600 euro uit. Het voordeel is dat ik nu de standaard gas fles als reserve kan gebruiken. Het vullen van de tank bij de pomp kost maar 17 euro en gaat ongeveer een jaar mee. Hopelijk lang genoeg totdat ik terug ben. Nadeel is natuurlijk dat je iets tussen de banden hebt hangen. Ik heb echter de auto met nieuwe veren en grotere banden ongeveer 10 cm verhoogd. We zullen zien. We vertrekken 21 april. Kijk op wellingfamily.waarbenjij.nu voor foto,s van de ombouwing.
Groetjes
Ruud en Jamaliah welling, assen
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Dieselcooker

Bericht door Wellingrwf »

Op de reis door rusland hebben we slechts 8.4 l gas verbruikt. Dat is zo,n 2 l per maand. (Dagelijkse koffe via electrische koker). Dus met 20 l kunnen we 10 maanden weg. Net geen jaar, maar zo lang mag ik tocht niet weg van mijn vrouw. De tank heeft wel wat te leiden gehad onderweg. Af en toe moest de ophanging weer worden aan gedraaid. Nu zijn er betere banden gebruikt. Ook de vuldop heb ik verplaatst en loopt nu door de chassi. Klaar voor de volgende reis.
Ruud
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Plaats reactie