Net aangemeld.

Nieuw op het forum?
dan kunt u zich hier even voorstellen.
Plaats reactie
Abel
Berichten: 15
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 21:33
Locatie: Kraggenburg

Net aangemeld.

Bericht door Abel »

Hallo beste camperaars,

Vriendelijk aangespoord door beheerder Herman stel ik me hierbij graag aan jullie voor. Ik ben Abel en heb samen met mijn vriendin vier jaar geleden onze eerste buscamper gekocht na een grondige voorstudie. Het is een VW T4 California met compactdak geworden en daarin hebben we drie jaar heerlijk in getoerd. Toch was er één gemis ondanks de porta porti, een afsluitbare toiletruimte. Dus begin vorig jaar weer een zoektocht gestart en zijn we uiteindelijk bij de Exclusive 2,5 TDI uitgekomen, het is er één uit 1997 met 240k op de teller en in een uitstekende conditie. Half mei 2020 gekocht net voor de hausse begon, kan hem nu met flinke winst weer verkopen maar dat gaan we echt niet doen. Het is een geweldige buscamper, ik gebruik hem ook als auto en hij kan gewoon voor de deur staan. Niks geen gedoe met stalling, de drempel om er een dagje mee weg te gaan is dus heel laag. Mijn vriendin vindt hem eigenlijk te oud en is daardoor bang dat hij allerlei gebreken gaat vertonen, ik kan haar maar moeilijk overtuigen dat bij goed en regulier onderhoud dat helemaal geen problemen hoeft op te leveren.
Maar al met al zijn wij heel tevreden en hopen wij ondanks onze hogere leeftijd nog jaren plezier te beleven met onze Exclusive!

Groet,
Abel
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Net aangemeld.

Bericht door Brugseb »

Dag Abel, heel erg welkom en steek gerust wat vuur in dit forum: foto's, reistips en leuke verslagen, alle welkom!
Zo'n T4 van '97 of later is best een stevig ding - regelmatig onderhoud en de koets kort opvolgen, dan gaat ze nog vele jaren mee. Mijn vorige California was van eind '91 en verkocht ik met 400.000km op de teller (wel ruilmotor 285.000km) en die rijdt nog altijd rond!
De komende dagen verwachten ze in Vlaanderen prachtig lenteweer - en ja, het kriebelt heel hard om weer uit te vliegen!
groets
Bart
Gebruikersavatar
H.Dubbelboer
Beheerder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 19:15
Locatie: Emmen

Re: Net aangemeld.

Bericht door H.Dubbelboer »

Dag Abel,

Welkom bij de 'club' :-)
Ja het blijft een fantastische wagen.
Wij zijn begonnen met een california coach met hefdak, ook veel plezier van gehad.
Echter vast dak en met name vast toilet kreeg toch de voorkeur.
En met vast dak kun je eigenlijk alle seizoenen wel erop uit.
De zoektocht in 2009 duurde dan ook niet lang tot we onze huidige exclusive tegen het lijf liepen.
Dus nu al 12 jaar eigenaar van een witte , TDI uit 1996.
gekocht met 113.000 km, en nu staat deze inmiddels op 389.000.
Heeft ons al deze jaren nooit echt in de steek geladen, afgezien van een kapotte startmotor.
Geen dag spijt gehad van de aanschaf.!
Veel reisplezier.

Groetjes,
Herman en Agnes
Abel
Berichten: 15
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 21:33
Locatie: Kraggenburg

Re: Net aangemeld.

Bericht door Abel »

Dag Bart en Herman,

Bedankt voor jullie welkomstwoorden!
Ik ben een beetje aan het rondstruinen op het forum en zie dat de meeste bijdragen van maar een paar forumleden, waaronder jullie, afkomstig zijn. Er staan toch wel leuke weetjes op en ook de vele door Bart geplaatste foto’s werken verhelderend. Ik begrijp ook dat er af en toe een bijeenkomst is, maar dat ligt nu natuurlijk stil wegens corona.
Goede Paasdagen gewenst!

Groet,
Abel
Gebruikersavatar
H.Dubbelboer
Beheerder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 19:15
Locatie: Emmen

Re: Net aangemeld.

Bericht door H.Dubbelboer »

Hallo Abel,

In het najaar is er weer een uitje gepland, uiteraard zijn jullie daar van harte welkom!
Details van het uitje vind je ook op deze site (Meetings forum).

Link : viewtopic.php?f=41&t=727

Groeten,

Herman
Plaats reactie