Als je de wand voor de koelbox weghaald, krijgt het geloof in Westfalia kwaliteit toch een klein deukje. De acculader en het scheidingsrelais zitten met zelftappers gewoon op de bodem geschroefd, onder de koelbox. Om toekomstige ellende met de lader te voorkomen wilde ik hem schoonmaken. Hij had sinds 2003 kennelijk niet veel draaiuren, want hij zag er nog beeldschoon uit. Niet ernstig verstoft of zo, en geen 'hittekenmerken'. Maar de montage op de vloer vindt ik niks: vlak bij de kraan, watervoorraad en wat al niet. In mijn vorige bus heb ik een keer lekkerij gehad en daar wordt je niet vrolijk van. De vloer staat dan al snel blank.
De simpele oplossing: de lader op twee U-profieltjes zetten, iets van de vloer af. Iets langere schroeven er in en voilà: een natte vloer zal hem niet meer deren. Ik zal het scheidingsrelais ook nog ietsje omhoog zetten -op de zelfde manier.
Montage acculader
Montage acculader
- Bijlagen
-
- A10 lader op rails.jpg (3.08 MiB) 2291 keer bekeken
E.T.
Ik neem de BuZZZ, lijn 2...
Ik neem de BuZZZ, lijn 2...
Re: Montage acculader
Hoi Erik, ik snap je vrees, aan de andere kant: bij een lekkage zal het water vermoedelijk eerder van boven af komen...
Op het forum lees je ook de tip om de elektronica preventief te laten reviseren - ik liet het doen bij mijn beide T4's, geeft toch extra zekerheid bij die oude toestellen
Op het forum lees je ook de tip om de elektronica preventief te laten reviseren - ik liet het doen bij mijn beide T4's, geeft toch extra zekerheid bij die oude toestellen