kastindeling

Welke onderdelen van uw camper heeft u aangepast of verbeterd?
Gebruikersavatar
H.Dubbelboer
Beheerder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 19:15
Locatie: Emmen

kastindeling

Bericht door H.Dubbelboer »

Een van de eerste dingen die ik heb aangepast is de indeling van de "grote" kast.
Ik heb de rail voor de kledinghaken eruit gehaald en plankjes van MDF plaat er weer voor terug geplaatst.
Bovenin de kast heb ik nog een verticaal MDF schotje geplaatst waar de vaatwasbakje precies tussen past met daarnaast nog ruimte voor andere zaken.

Groeten,

Herman
kast_boven.jpg
kast_boven.jpg (9.44 KiB) 21172 keer bekeken
kast_midden.jpg
kast_midden.jpg (10.86 KiB) 21172 keer bekeken
kast_onder.jpg
kast_onder.jpg (12.45 KiB) 21172 keer bekeken
murko

Re: kastindeling

Bericht door murko »

Inderdaad zijn planken handiger dan een kledingroede.
Het kastje boven de wastafel/toilet heeft iemand daar nog handige tips voor?
Ik heb nog steeds voor die plankjes niet de ideale bakjes, potjes o.i.d kunnen vinden.
In de keukenkasten hebben we veel spulletjes in de doorzichtige plastic opbergbakjes van de HEMA.
De grote passen onderin en de kleine op de plank erboven.
Verder droom ik nog altijd van een wasrekje wat op de fietsendrager past, heeft iemand al zoiets bedacht?
Groetjes Hilde
Leo45

Re: kastindeling

Bericht door Leo45 »

Afbeelding

Deze komt van het camperforum zoek daar even op tips exclusive

Leo
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: kastindeling

Bericht door liesbethr »

Hoi Herman,

Net terug van vakantie en zag je tip van de kastindeling. Lijkt mij handig, maar hoe heb je de plankjes bevestigd?

Liesbeth.
Gebruikersavatar
H.Dubbelboer
Beheerder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 19:15
Locatie: Emmen

Re: kastindeling

Bericht door H.Dubbelboer »

Hoi Liesbeth,

De plankjes rusten op plankdragers.
Van die kleine dopjes die je bij elke bouwmarkt kunt krijgen.
Even een klein gaatje boren in de wand en dan druk je dopjes er zo in.

Herman
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: kastindeling

Bericht door liesbethr »

Gisteren ook de rail voor de kledinghaakjes eruit gehaald en plankjes in de kast gemaakt. Ik heb ze aan de linkerkant laten rusten op een zijschotje die ik met montagekit heb vastgeplakt. Aan de rechterkant rusten ze gedeeltelijk op de opening van de vakjes en ook op een zijschotje.
Bijlagen
P1040188-2.jpg
P1040188-2.jpg (79.9 KiB) 21109 keer bekeken
P104018-2.jpg
P104018-2.jpg (76.31 KiB) 21109 keer bekeken
P1040192-2.jpg
P1040192-2.jpg (102.14 KiB) 21109 keer bekeken
Laatst gewijzigd door liesbethr op zo 15 jan 2012, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
DeBuren

Re: kastindeling

Bericht door DeBuren »

Zou leuk zijn om te zien hoe iedereen de camper pakt\indeelt. Ik ervaar de tips als zeer bruikbaar. :idea:

Wij hebben ook dunne triplex plankjes aangebracht; aan de voorkant voorzien van een aluminium U-profieltje, waardoor je aan de voorkant geen last hebt van scherpe randen en het plankje niet doorbuigt bij zware belasting. Driehoekige plankdragers (keukenboer) gelijmd waarop de plankjes rusten.
Onderop doosje met gereedschap en alle schoenen (met elastiekjes paarsgewijs bijeengehouden). Daarboven een boord met 4 plastic dozen met levensmidelen; achterin blijft nog voldoende ruimte voor ons om de trekharmonika mee te nemen. Aan de klep om bij het alkoofje te komen kunnen net 4 kinderfietsmandjes (Halfords) waarvan 2 voor alle snoeren, opladers, batterijen, enz. Op de foto zijn er 2 te zien. Verder gebruiken we vaak van die plastic bakjes waarin bv pruimen. druiven en kiwi's verkocht worden. je kunt ze in elkaar schuiven en ze passen op een aantal boordjes in toiletruimte en keuken en als ze stuk gaan heb je weer een aanleiding om jezelf van fruit te voorzien.
Veel plezier hebben we al gehad van de opvouwbare emmer. opvouwbaar vergiet. Op wenslijstje staat nog een opvouwbaar afwasteiltje. We hebben nu een opblaasbare- maar de wandjes zakken nogal snel in. Heeft iemand tips? :?:

We gaan met dit slechte weer gewoon verder met de voorpret een volgende trip te plannen. ;)

Groeten uit een regenachtig Oostkapelle
Bijlagen
IMG_6186 (640x480).jpg
IMG_6186 (640x480).jpg (188.46 KiB) 21085 keer bekeken
IMG_6190.1 (640x480).jpg
IMG_6190.1 (640x480).jpg (224.39 KiB) 21085 keer bekeken
IMG_6185.1 (800x600) (640x480).jpg
IMG_6185.1 (800x600) (640x480).jpg (163.43 KiB) 21085 keer bekeken
td fly

Re: kastindeling

Bericht door td fly »

great ideas for extra storage, leo 45 where do you store the rail when you have taken it out of the bicycle holder.
Leo45

Re: kastindeling

Bericht door Leo45 »

td fly schreef:great ideas for extra storage, leo 45 where do you store the rail when you have taken it out of the bicycle holder.
This is not my idea I only "borrowed" it from an other forum. But what remains is only two short pipes with wire. It must be possible to store theme anywhere.

Leo
Erik
Berichten: 10
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 21:54

Re: kastindeling

Bericht door Erik »

Het 'kluisje' wat in de Exclusive zit heeft eigenschap dat het niet erg diep is. Het is minder diep dan je op basis van de constructie van de kast zou mogen verwachten. Het zal dus of voor extra sterkte zijn, of: het verbergt iets...
En dus heb ik de 'fein' op het achterwandje gezet en dat weggehaald. Toen bleek waarom het achterwandje er in zit: daarachter zit het doorgezaagde profiel dat achterblijft als er van een bus een California gemaakt wordt. Maar dat profiel neemt maar de helft van het oppervlak in.
Ik heb van het vrijgekomen materiaal van het achterwandje een hoekstuk gemaakt, wat precies om het afgezaagde profiel past en dit met polymax lijm weer op zijn plek gezet. Het afgezaagde profiel is nu weer aan het oog onttrokken.
Het voordeel is groot: het 'kluisje' heeft nu voor een groot deel een fors groter oppervlak en is het hele vak een stuk bruikbaarder.
Ik zal nog een foto maken en plaatsen...
E.T.
Ik neem de BuZZZ, lijn 2...
Plaats reactie