Montage acculader

Welke onderdelen van uw camper heeft u aangepast of verbeterd?
Plaats reactie
Erik
Berichten: 10
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 21:54

Montage acculader

Bericht door Erik »

Als je de wand voor de koelbox weghaald, krijgt het geloof in Westfalia kwaliteit toch een klein deukje. De acculader en het scheidingsrelais zitten met zelftappers gewoon op de bodem geschroefd, onder de koelbox. Om toekomstige ellende met de lader te voorkomen wilde ik hem schoonmaken. Hij had sinds 2003 kennelijk niet veel draaiuren, want hij zag er nog beeldschoon uit. Niet ernstig verstoft of zo, en geen 'hittekenmerken'. Maar de montage op de vloer vindt ik niks: vlak bij de kraan, watervoorraad en wat al niet. In mijn vorige bus heb ik een keer lekkerij gehad en daar wordt je niet vrolijk van. De vloer staat dan al snel blank.
De simpele oplossing: de lader op twee U-profieltjes zetten, iets van de vloer af. Iets langere schroeven er in en voilà: een natte vloer zal hem niet meer deren. Ik zal het scheidingsrelais ook nog ietsje omhoog zetten -op de zelfde manier.
Bijlagen
A10 lader op rails.jpg
A10 lader op rails.jpg (3.08 MiB) 2274 keer bekeken
E.T.
Ik neem de BuZZZ, lijn 2...
Brugseb
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Montage acculader

Bericht door Brugseb »

Hoi Erik, ik snap je vrees, aan de andere kant: bij een lekkage zal het water vermoedelijk eerder van boven af komen...
Op het forum lees je ook de tip om de elektronica preventief te laten reviseren - ik liet het doen bij mijn beide T4's, geeft toch extra zekerheid bij die oude toestellen :P
Plaats reactie