Inrichten van onze bus

Nog weg geweest? Camper gepoetst?
Plaats reactie
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Inrichten van onze bus

Bericht door Brugseb »

De voorbije dagen en weken heel wat met de bus bezig geweest, nadat ik dit en andere fora heb uitgeplozen op verbetertips.

- hoge kast aangepast (kluis en hanger weg, legboorden geplaatst)
- afvoer lavabo schoongemaakt en slang vastgezet
- oude DIN-stekker vervangen door dubbele USB-lader
- 2de oplegmatras gekocht, voor boven (Lusanna)
- bakjes gelijmd op lage keukenkast en naast spoelbak voor groot bestek en afwasspullen
- Ikea, Action en een Stock afgeschuimd voor passende bergdozen/bakken/manden (leuke puzzel...)
- veel oude haakjes verwijderd en aantal nieuwe geplaatst
- brandblusser opgehangen boven lage kast
- douchestang achteraan als schoenrek
- ronde buis zetelbed open gemaakt om wandelstokken, strandvliegers e.d. in op te bergen (nu nog dop zoeken)
- de hele koets in de wax gezet (hoe doen jullie het dak? echte klauterpartij)
- watertank ontsmet met bruistabletten voor vals gebit; na rondrijden en kranen laten lopen, terug geloosd en gespoeld
- elektrisch raam rechts hersteld (relais zat vast)
- grove antivuilmat op maat gesneden en op de instapbakken gelijmd
- kunststof plaat op maat gebracht om als drager voor Obelink bagagebox te fungeren, op fietsrek

Eerlijk, het is toch weer van nul af beginnen na onze california poptop...
Zoeken naar de goede indeling en creatieve oplossingen voor bergruimte :roll: :roll:

Altijd ontvankelijk voor bijkomende tips!
Greetz
Bart
frodos
Berichten: 164
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

Re: Inrichten van onze bus

Bericht door frodos »

Hallo Greetz en Bart

Ik ben wel benieuwd wat voor wax jullie gebruikt hebben voor het dak. Het dak van onze camper wordt dof. Ik heb een tijd commendant gebruikt maar daar kun je niet mee doorgaan. Het haalt elke keer wat verf eraf. Voor het werk op het dak hebben wij een hoge ladder gekocht.

Groeten Ronald
Gebruikersavatar
tonenelly
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 26 jun 2011, 16:35
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Inrichten van onze bus

Bericht door tonenelly »

Wij hebben het dak van de camper ook een goede poetsbeurt gegeven. Hiervoor heb ik Star Brite gebruikt. Een middel voor plezierbootjes. Werkt erg goed. Zie bijgaande informatie.

Groeten en succes, Ton



Omschrijving
Reiniger en beschermer in één, die eenvoudig diep ingedrongen vuil, vlekken, oxidatie en kalkaanslag verwijdert en het oppervlak beschermt tegen aanhechting van nieuwe vervuiling. Star Brite Cleaner & Wax met PTEF biedt dankzij PTEF een langdurige bescherming tegen aanhechting van nieuwe vervuiling en laat het materiaal glanzen. Star Brite Cleaner & Wax met PTEF is geschikt voor gebruik op polyester, metaal en geverfde oppervlakken. Gebruik indien gewenst hierna de Star Brite Premium Marine Polish met PTEF voor het allerbeste resultaat.


De ultieme beschermer tegen aanhechting van nieuwe vervuiling, roest, zout- en kalkaanslag. De PTEF laat een gladde en niet-plakkerige laag achter en biedt een langdurige bescherming tegen aanhechting van nieuwe vervuiling. Star Brite Premium Marine Polish met PTEF zorgt ervoor dat het materiaal weer gaat glanzen. Star Brite Premium Marine Polish met PTEF is geschikt voor gebruik op polyester, metaal en geverfde oppervlakken. Gebruik indien gewenst eerst de Cleaner & Wax met PTEF voor het allerbeste resultaat.
frodos
Berichten: 164
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

Re: Inrichten van onze bus

Bericht door frodos »

Bedankt voor de tip. Wij hebben deze week 123 wax en cleaner gebruikt voor het dak van onze camper. Het was erg dof maar ziet er nu weer prachtig glanzend uit.

Groeten Ronald
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Inrichten van onze bus

Bericht door Brugseb »

Ik vind de topic niet meer terug rond "plaats zoeken in een Exclusive", maar in aanloop van ons vertrek naar Bretagne toch weer wat kleinigheden aangepast. Een elastiek bevestigd aan de zijkant van de bank om wat "campingschoeisel" te bevestigen; andere schoenen zitten veilig achter een douchestang die tussen de wand van de wasbak en de hoge kast gekneld zit.
Verder vond ik de bodem van de grote kast altijd een gedoe (zootje), dus een afscheiding gemaakt waarbij ik de bestaande gaatjes gebruikt heb voor bouten achteraan, en vooraan 2 kleine parkers in de afdekkap van de wielkast. Mijn waterzak, trechter, stroomdraad, extra gasleiding e.d. zitten nu allemaal netje opgeborgen.
Ik heb ook een tafeltje gemaakt om het fornuis op te monteren, dat kan je immers eenvoudig demonteren uit de keukenblok. Op een gasslang een gelijkaardige snelkoppeling gemonteerd, een klein gastankje als reserve, en hop - we kunnen buiten koken! Ik probeer nog es een foto te versieren ;)
Groets
Bart
Bijlagen
IMG_20210813_180034-min.jpg
IMG_20210813_180034-min.jpg (888.7 KiB) 5705 keer bekeken
IMG_20210813_175937-min.jpg
IMG_20210813_175937-min.jpg (981.99 KiB) 5705 keer bekeken
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Inrichten van onze bus

Bericht door Brugseb »

En ons laten verleiden tot een extra bergruimte, in plaats van de bustent - I know, het kleine jongetje in mezelf was te sterk :lol:
Bijlagen
grootenklein.jpg
grootenklein.jpg (2.14 MiB) 5348 keer bekeken
Plaats reactie