boven zijraam vervangen

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
Geert-Jan

boven zijraam vervangen

Bericht door Geert-Jan »

Weet iemand waar ik (goedkoop) een nieuw (of 2e hands) boven zijraam kan aanschaffen en wat dit kost?
jangrondsels

Re: boven zijraam vervangen

Bericht door jangrondsels »

Ik ben ook aan het zoeken. Het uitzetpootje is uit het glas/plastic geknapt.

De garage (Zinger Beilen) is voor mij aan het zoeken. Ik probeer zelf via internet nog wat te vinden.

En anders wordt het repareren, maar waarschijnlijk lukt dat niet heel mooi.

Groet,
Jan
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: boven zijraam vervangen

Bericht door liesbethr »

Is bij mij ook gebeurd. Ik heb het twee jaar geleden geplakt met een secondelijm, het zit nog steeds. Wel ben ik altijd met dat raam voorzichtiger voor de zekerheid.
jangrondsels

Re: boven zijraam vervangen

Bericht door jangrondsels »

J.F.A. schreef:Hoi Jan.

Als ik het goed begrijp is het schroefje waarmee de uitzetter vast zit in het plastic raam er uit. Wanneer je nu een grote ring neemt. met daarin het schroefje en dan het geheel met 2 componenten lijm in het bestaande gaatje lijmt, moet het probleem opgelost zijn.
De raampjes zitten ook met 2 componenten geplakt

Fred
Helaas is er ook een stukje uit het raam geknapt. Het gaatje is dus een 'beetje' groter geworden. Idee is wel om een soort sandwich te maken; klemmend om de bestaande ruit. Daarmee voorkom je hopelijk ook verder breken of scheuren.
jangrondsels

Re: boven zijraam vervangen

Bericht door jangrondsels »

Ik heb het opgelost met een klein metalen stripje dat ik met secondenlijm heb vastgezet op de ruit. De schroef zit vastgeschroefd in de strip. Het lijkt behoorlijk sterk.
Bedankt voor het meedenken!

Jan
Plaats reactie