Bovenbed hoe liggen jullie

Algemene vragen en opmerkingen.
Plaats reactie
Rob Motard

Bovenbed hoe liggen jullie

Bericht door Rob Motard »

Hallo allemaal, momenteel nog met een gewone California aan het reizen met pop top dak. Maar met de tijd willen we een exclusief. Nu lijkt het ons het fijnste het bovenbedoelde te gaan gebruiken. Ons idee is om het hoofd aan de opening te houden . Maar dat lijkt ons weer moeilijker on er in te klimmen. Dus de vraag hoe liggen jullie in het boven bed. Hoofd aan de opening of naar de voorzijde van de bus?
frs
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 11:50

Re: Bovenbed hoe liggen jullie

Bericht door frs »

slapen altijd beneden.
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Bovenbed hoe liggen jullie

Bericht door Wellingrwf »

Een keer met het hoofd naar voren geslapen maar dat wordt erg claustrofobisch. We hebben een tijd met z'n tweeën boven geslapen maar we vonden het toch te krap en erg storend om over elkaar heen te kruipen voor de nachtelijke ongemakken. Nu slaapt er een beneden en de ander boven. Beiden hebben zo een zee van ruimte.
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
frodos
Berichten: 163
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

Re: Bovenbed hoe liggen jullie

Bericht door frodos »

Ik slaap boven en Margreet beneden. Je hebt dan de ruimte. Overdag gebruiken we het bovenbed als opslag voor dekbedden e.d
We hebben boven en beneden samen geslapen maar dat was wel krap.

Groeten Ronald
Rob Motard

Re: Bovenbed hoe liggen jullie

Bericht door Rob Motard »

Wij slapen nu in onze California beneden da's krap maar gezellig is het bovenbed van een exclusive even groot als beneden bed van een California. 200x120?
MiekeenRob
Berichten: 10
Lid geworden op: di 29 sep 2020, 22:01

Re: Bovenbed hoe liggen jullie

Bericht door MiekeenRob »

Oke oke
Maar wat is het max toegelaten gewicht voor boven?
Wij zouden wel samen boven willen/kunnen liggen maar houdt die “plank” het gewicht wel?
JeroenB
Berichten: 14
Lid geworden op: di 23 jul 2019, 23:16

Re: Bovenbed hoe liggen jullie

Bericht door JeroenB »

Ik heb nooit echt een gewichtslimiet voor het bovenbed in documentatie gevonden, dus ga ik er vanuit dat zich geen probleem zou mogen stellen voor 2 volwassen personen. Mocht dit niet het geval zijn zou dit duidelijk zijn aangegeven lijkt me.

Ook wij slapen met zijn twee boven en heb toch enkle aanpassingen doorgevoerd om het plooien van de plank te verminderen. Op een zeker ogenblik (na weken continue gebruik) boog deze in het midden toch makkelijk 2-3cm door. Het verbreden van de zijsteunen met een aluprofiel en het ondersteunen met de blokjes doet nu prima zijn werk en heb ik er weer alle vertrouwen in.

viewtopic.php?f=6&t=672
hookeniggy
Berichten: 45
Lid geworden op: za 31 jan 2015, 11:12

Re: Bovenbed hoe liggen jullie

Bericht door hookeniggy »

Hoi, ik slaap altijd boven in mijn Exclusive soms voor en soms met hoofd naar achter.

Ik vindt het eigenlijk heerlijk dat m'n bedje altijd opgemaakt is, boven is gewoon mijn slaapkamer, heb daar ook geen spullen liggen, op die wijze is de exclusive ook echt een 4 kamer campertje: slaapkamer, woonkamer, keuken en toilet, ik vindt dat een luxe.

Voor het slapen gaan zet ik altijd de zijraampjes even open, en dan is het bed lekker fris, ik heb ook een dikkere matras met elektrische deken, in de koude maanden is het dan lekker warm, en in de zomer als ik ergens vrij sta dan drink ik zelfs m'n koffie in bed, en geniet ik van het vrije uitzicht met m'n laptop en check m'n mails, ik kan m'n koffie apperaat van uit bed aan zetten.

Ik sta normaal gesproken nooit lang op een plek, en vindt het heerlijk als ik s'avonds zo m'n bed in kan duiken, maar je kan eigenlijk alle kanten uit met de exclusive.
Plaats reactie