Omvormer/ accu lader vervangen

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
Alex

Omvormer/ accu lader vervangen

Bericht door Alex »

Helaas staan de standaard geleverde Philips omvormers er om bekend dat de condensator wil ploffen. Dit gebeurde mij ook onlangs.

Nadat de bus gelucht was ook maar direct de omvormer onder de koelbox weggehaald om de stank uit de bus te krijgen.

Wat nu te doen, laten repareren hetgeen relatief kostbaar is en geen garantie geeft op herhaling van het probleem, vervangende Philips kopen hetgeen voor mij geen optie was daar waar dit honderden euros zou gaan kosten, dus optie 3 een goede vervanger zoeken. nu zijn er veel omvormers voor redelijke prijzen te koop echter wilde ik wel een omvormer hebben die ik weer kon aansluiten op het bedieningspaneel voor in de bus waar bij een werkende omvormer een laadicoon getoond word. Na wat Googlen kwam ik al snel op de ideale vervanging uit namelijk; Fraron https://www.fraron.de/batterieladegerae ... -85859176/

Deze omvormer is zwaarder er slimmer dan de Philips en heeft een steker die je op de bestaande aansluiting kan zetten waarmee je het display kan aansturen. Het enige nadeel is dat bij een hoge stroom afname er een ventilator aanslaat welke je wel hoort.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Omvormer/ accu lader vervangen

Bericht door Brugseb »

Hoi Alex

Fred heeft gelijk, is eenvoudig te herstellen - als nieuw achteraf.
HenkK contacteren, hrwerkplaats.nl of via weetjewel.nl - hij is een crack in oude electronica.

grtz
Bart
Remon&Mirjam

Re: Omvormer/ accu lader vervangen

Bericht door Remon&Mirjam »

Afgelopen weekend is bij ons het zelfde gebeurd.... wat een lucht!
We hebben er voor gekozen om een nieuwe omvormer te bestellen bij BVE Campers in Boxtel.
Volgende week komt hij via de post binnen, ik zal laten weten hoe het werkt.

Gr.
Remon

https://www.buscamperparts.nl/c-4026688 ... -omvormer/
Bijlagen
omvormer2.jpeg
omvormer2.jpeg (112.3 KiB) 15684 keer bekeken
omvormer1.jpeg
omvormer1.jpeg (153.87 KiB) 15684 keer bekeken
Remon&Mirjam

Re: Omvormer/ accu lader vervangen

Bericht door Remon&Mirjam »

Hoi,

Vandaag kwam mijn nieuwe omvormen/lader binnen via de post en heb deze gelijk geinstalleerd.
Zoals omschreven in de webshop was het idd plug en play....... kind kan de was doen :D
Alles werk naar behoren en ben daarom erg enthousiast over deze oplossing van 275 euro in plaats van 600.

Groet,
Remon
Bijlagen
12.jpeg
12.jpeg (89.13 KiB) 15669 keer bekeken
11.jpeg
11.jpeg (33.97 KiB) 15669 keer bekeken
10.jpeg
10.jpeg (62.58 KiB) 15669 keer bekeken
frs
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 11:50

Re: Omvormer/ accu lader vervangen

Bericht door frs »

waar plaatsen jullie de omvormer??
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Omvormer/ accu lader vervangen

Bericht door Brugseb »

is geen omvormer, maar de vaste lader; zit onder de frigo normaal
voor 100 euro minder was de originele volledig gereviseerd en opgetrokken in laadspanning...
maar een nieuwe geeft wellicht meer zielsrust ;)
Plaats reactie