Reis naar China en Zijderoute terug

Reisverslagen, leuke routes of camperplaatsen, tips etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Reis naar China en Zijderoute terug

Bericht door Wellingrwf »

Mensen,
Ik denk mijn hele leven er al aan. Een wereld reis. "Hoe" was lang de vraag. Dat is uiteindelijk op een Camper uit gekomen. Welke? Na lang zoeken en wikken en wegen een CE :idea: (maar dat wisten jullie al) Ik heb hem (haar?) in Oktober in Duitsland gekocht en ingevoerd. Nu laat ik de achterstallige onderhoud uitvoeren (uitlaat, Nokkenastandriem, remblokken,.... :roll: ) allerlei verbeteringen aan brengen (zonnepaneel, Converter, Bearlock, Muskito netting...?). Alles als voorbereiding op de wereld reis die ik in April 2014 (net na mijn 60ste) wil starten , samen met mijn vrouw.

Eerst was het een 2-3 jaar reis met af en toe onderbrekingen. Nu wordt het een klaverblad. ie Uit en thuis verschillende keren (Vladiwostock en terug, Rondje Noord America (camper achter laten), Rondje Zuid America, Zuid Afrika en terug, en waarschijnlijk Australië/New Zeeland met een gehuurde kamper).

De eerste trip is dus via Rusland naar Vladiwostock en dan daar de grens over China in. Door dit land en dan de verschillende "Stan's" naar Iran/ Turkije en dan door naar huis. Ik verwacht dan eind Oktober weer terug te zijn.

Zulke tochten worden ook georganiseerd (zie NKC Kampeer auto Januari 2012) maar die tochten zijn in groepen van 17 campers. Lijkt mij echt te veel.

Met een groep van 3 -5 gelijkwaardige campers en gelijk gestemde personen lijkt mij ideaal.

Is er onder jullie belangstelling om het eerst stuk samen te doen :?:
Ruud Welling, Assen
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
cor

Re: Reis naar China en Zijderoute terug

Bericht door cor »

Hallo,

Wat meer lezen over de komende voorbereidingen zou ik leuk vinden. Een lezing van Konstantin Albert vond ik geweldig, kijk maar eens op zijn web-site; http://www.abenteuerosten.de

Het technisch deel heb ik ook zover, wat ik heb liggen is een versterkte bodemplaat voor wat meer bescherming aan de voorkant, in de planning zit een aluminium kist op een tweede fietsdrager en een zonnepaneel.

Nu eerst in de vw-garage met een voortijdig gescheurde distributieriem.

Cor

PS; meestal op 2 wielen onderweg
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Reis naar China en Zijderoute terug

Bericht door Wellingrwf »

Cor,
Ik zag je reactie. Bedankt. Denk je ook aan zo'n reis? Misschien kunnen we wat idee uit wisselen (RWFWelling@yahoo.com).
De georganiseerde reis die je aan gaf was de zelfde als in het NKC blad stond. Interessant maar met 17 campers en 2 x €9,650 vind ik het aan de drukke en dure kant.

De beschermde bodem plaat heb ik nog niet. Ook zoek ik naar een manier om de "Ground Clearance" te verhogen. De torsie stangen voor kunnen wat hijger maar hoe dat voor de lagers uit packt weet ik niet.

Success met de overhanging van de aandrijf riem (en de ander schade, of was dat ander bericht op de site niet van jouw.

Ruud Welling
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
cor

Re: Reis naar China en Zijderoute terug

Bericht door cor »

dat bericht van de schade was van mij. het loopt niet lekker. :( :x
ik heb de wagen door een bergingsbedrijf weer bij het Volkswagencentrum Amersfoort op laten halen.

wat betreft de reisinfo meld ik me per e-mail.

cor
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Reis naar China en Zijderoute terug

Bericht door Wellingrwf »

Voor mensen die over deze reis willen corresponderen het adress is wellingrwf@yahoo.com. Dus anders dan hierboven staat.
Ruud
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Reis naar China en Zijderoute terug

Bericht door Wellingrwf »

Inmiddels zijn we bijna 2 jaar verder. Ik heb de camper zo veel mogelijk verbetert om deze reis te overleven. Ga naar http://wellingfamily.waarbenjij.nu om alle verbeteringen te zien. Inmiddels heb ik ook een groep gevonden die zo'n lange reis gaat maken. In Oktober 2013 is er een kennis making's wekend en dan zullen we moeten beslissen wat we doen. De verdere verloop van de reis kan ook gevolgd worden op deze site. Het reisplan is ook verandert. China is nog niet open voor individuele camper reizigers. Ook wil Jamaliah niet al te lang weg. Het wordt dus in eerste instantie een enkele reis o.a. door Mongolië en Rusland naar Vladivostok van ongeveer 3 maanden.
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Plaats reactie