Lekkage door verstopte afvoer?

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Arthuro

Lekkage door verstopte afvoer?

Bericht door Arthuro »

Hallo allemaal, ik was doorverwezen naar dit forum via weetjewel. Ik ben met vriendin en dochter(1,5) nu bijna 2 maanden op pad van een totaal 6,5 maand durende europa trip en sinds enkele dagen ruikt onze bus een beetje naar rot water. De gootsteen loopt ook niet goed door en er lijkt een minibeetje water onder ons toilet uit te stromen als er water uit de gootsteen wegloopt. Toilet is verder prima, dat weet ik zeker. Als we de hendel onder de camper openzetten, stroomt het water er ook redelijk uit naar ons idee, maar er blijft wel een lang flinterdun nastroompje lopen. We hebben er niet heel veel vet doorheen gegooit volgens mij, maar denk dat er af en toe wel wat etenswaar bij het afgieten doorheen zijn gegaan.
Iemand een idee van de oorzaak en ideeën voor een oplossing? Kan je gemakkelijk bij de afvoerpijp komen en die loopt toch niet onder je toilet door? Ik denk dat ik de afvoerpijp onder de gootsteen samen zie komen met die van de koelkast en daarna verdwijnt die achter de boordaccu. Misschien belangrijk om te melden dat we nu een beetje scheef staan, waarbij de keukenkant en misschien de neus een fractie hoger staat. Het water zou zo dus met de zwaartekracht naar de toilet kunnen lopen?Mvg, Arthur.
Plaats reactie