achterbank ombouwen van 2 naar 3 personen

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
jodamac
Berichten: 60
Lid geworden op: do 09 aug 2012, 23:55

achterbank ombouwen van 2 naar 3 personen

Bericht door jodamac »

(Lang geleden, maar onze CE doet het nu uitstekend na de ernstige software-problemen van 2 jaar geleden; vorig jaar waren we 6 weken op toer in Portugal).
Ik ga met mijn zoon (43j) en 3 van mijn kleinkinderen (12, 15 en 15j) regelmatig naar de bergen. Om te slapen zetten we een klein tentje bij , maar voor de heen- en terugreis is er 1 persoon teveel voor de CE en moeten we dus met 2 wagens reizen. Ik het mogelijk en toegelaten om de 3 kinderen op de achterbank te plaatsen, mits plaatsing van een 3e gordel en mits aanpassing van de verzekering natuurlijk? met vriendelijke groeten. Jo
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: achterbank ombouwen van 2 naar 3 personen

Bericht door Brugseb »

Jo,
ik dacht dat in België de vermelding van de verzekering doorslag geeft, voor zover je iedereen een plaats kunt geven volgens het verkeersreglement. Zo is zowel mijn oldtimer 2-zit als mijn California verzekerd voor 1+4 personen.
Soms gaan er bij ons ook 3 kinderen mee, 2 zitten dan samen in een heupgordel (oude california, is natuurlijk wel andere situatie, maar ter info...).
Zou zeggen, kijk even je documenten na?
Gordels/heupgordels zijn tweedehands te vinden, maar kosten ook nieuw niet de wereld.
Groeten
Bart
Plaats reactie