oude diesels

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
frodos
Berichten: 164
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

oude diesels

Bericht door frodos »

Hallo

wij hebben een exclusive uit 1998 en mogen nu niet meer Utrecht in begreep ik. Ik denk erover om te gaan kijken wat het kost om onze diesel aan te gaan passen. Er moet dan in ieder geval een katalysator onder, want die blijkt er niet onder te zitten. Heeft iemand nog tips? Bedankt alvast

Groeten Ronald
frs
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 11:50

Re: oude diesels

Bericht door frs »

een roetfilter maar denk niet dat het er op past.
boerse

Re: oude diesels

Bericht door boerse »

Dit probleem schijnt dichterbij komen, ook met bouwjaar van mijn bus 2001 v.a. 2017 in Rotterdam.

Mijn vraag is, ook als je bij wijze van spreken een nieuwe milieuvriendelijke motor en kat met roetfilter zou hebben, blijft de leeftijd van de Exclusive natuurlijk onveranderd, en is de leeftijd niet het cruciale criterium?

In Duitsland mag je in veel steden alleen nog met een "grüne Plakette" de milieuzones in.
Mijn bus zou met bouwjaar 2001 ondanks katalysator et cetera hooguit een gele sticker krijgen, dus daar hoef je geen geld aan te besteden.

Misschien handig om te weten, dat er uitzonderingen zijn: De Camperplaats midden in Mainz bijvoorbeeld ligt wel in de milieuzone, maar als je een rechtstreeks naar toe rijd mag dat met en ook zonder een sticker!

"Exclusive" groeten, Antoon
frodos
Berichten: 164
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

Re: oude diesels

Bericht door frodos »

Hallo

Je hebt gelijk. Op de site van grote steden als Rotterdam en Utrecht staat dat ze kijken naar de leeftijd van de diesel.
Het heeft geen zin om er wat aan te gaan doen.

Groeten Ronald
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: oude diesels

Bericht door Wellingrwf »

Ik heb ook een Exclusive van 2001. De eerste eigenaar in Duitsland had er een roet filter op laten zetten. Hij kreeg toen een Grune 4 sticker. Bij het importeren hen ik die in NL kunnen laten omzetten op het nieuwe nummerbord.
Ruud
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Plaats reactie