lekkage deurstijl achter bestuurder

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
Brigande

lekkage deurstijl achter bestuurder

Bericht door Brigande »

Ik heb steeds vocht lopen vanaf boven, op het kunststof van de staande deurstijl achter de bestuurder. Het lijkt van achter de ophanging van de veiligheidsgordel te komen. Komt iemand dit bekend voor? Zou het kunnen komen vanaf de aansluiting van het dak op de auto (rubbers?).

Stel dat het de buitenrubbers zijn, iemand bekend met repareren ervan?
rini koster

Re: lekkage deurstijl achter bestuurder

Bericht door rini koster »

Hallo!

Zou het kunnen dat het kunststof bovenraam lekt. Dat daar iets aan de hand is met de afdichting of rubber zodat het water tussen het dubbelwandig naar beneden komt.
Het nare van water is, dat het ergens anders lekt dan de plek waar het zijn uitweg vindt. Stel dat het rubber van het dakluikje lekt en water doorlaat, dan zal het toch de weg van de minste weerstand gaan zoeken en pas daar naar buitenkomen waar het pas mogelijk is. Je zou alles goed droog kunnen maken en deel voor deel met de tuinslang kunnen nat spuiten aan de buitenkant terwijl er iemand binnen gaat kijken waar het weg komt en of het erger wordt. Spuit als laatste het dak. Wanneer het niet is te vinden zou ik een vochtmeting laten doen bij een caravan of camperbedrijf. Het zou op termijn natuurlijk heel jammer zijn als het vocht zich ophoopt tussen de binnen en buiten schaal van het dak.

Hopelijk heb je hier iets aan. In iedergeval succes!

Met vr. groet,

Rini Koster
frs
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 11:50

Re: lekkage deurstijl achter bestuurder

Bericht door frs »

bij mij kwam er water uit het scherm voor de regeling kachel, koelkast etc.

auto nagekeken in amersfoort en het kit van ramen en luifel vernieuwd.

ondanks vele regenbuien geen last meer.
Plaats reactie