Electrisch probleem, en roetfilter verwijdert

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
frank & dominique

Electrisch probleem, en roetfilter verwijdert

Bericht door frank & dominique »

Positief nieuws en één klein probleempje, éérst het kleine probleem.
Sinds gisteren blijft mijn radio spelen wanneer ik de contactsleutel uittrek, dit was voorheen niet zo, wanneer je de sleutel uittrok schakelde de radio uit, ook werkt teven het signaal niet meer van de lichten, deze bieper werkte wanneer je de deur opendeed en de lichten stonden nog aan, bij verwijderen sleutel, heb deurschakelaartje al nagezien,met WD40 gesmeerd, maar dit bracht geen oplossing, schakelaartje is OK, want binnenverlichting werkt er op.
Kan misschien een oorzaak hebben, de bus is gisteren binnen geweest voor smeerbeurt(en tevens is de roetfilter(steen) verwijdert, tevens merkte de garagehouder op, dat de bus niets olie verbruikt(peilstok na 15000km op max), ook niets waterverbruik, dus mechanisch perfect!
En nu het positieve nieuws,door het verwijderen van de roetfilter(steen)een enorm verschil, bus trekt op nu als een speer, ééns laten lopen op autosnelweg, vlot naar 150KM/U op teller :shock: :shock: , heb dan maar ingehouden,zat nog meer in, ook gisteren in Luik de befaamde helling genomen, sleurt tegen 100Km/u fluitend omhoog ;) ).
Heb me dus bijna een jaar geërgerd aan de zwakke prestaties van de bus, maar begrijp nu, dat deze haast volledig "toegeknepen"stond door die" roetfilter, nu reageert de motor zoals het moet, gaat vlot in de toeren, en "hangt" aan het gas.
frank & dominique

Re: Electrisch probleem, en roetfilter verwijdert

Bericht door frank & dominique »

elektrisch probleem opgelost, is een blokje tussen contactslot dat vervangen moet worden, vandaag besteld, na nieuwjaar plaatsen.
Plaats reactie