Chip tuning

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Chip tuning

Bericht door Wellingrwf »

Heeft iemand ervarng met het chip tuning van de camper? Er zijn nog al wat verschillende meeningen over.
Bedankt
Ruud Welling

Update 9/1/2016:
Ik heb inmiddels de automaat vervangen door een Syncro (4x4, 5 versnellingen) en de wagen laten tunen. Hij trekt nu een stuk beter. Ook voel ik voor het eerst de turbo tussen 16-1800 toeren in komen. Wat het verschil in brandstof verbruik is weet ik nog niet (nog geen tank leeg gereden). Ik houd jullie op de hoogten
Ruud
Laatst gewijzigd door Wellingrwf op za 09 jan 2016, 18:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
frank & dominique

Re: Chip tuning

Bericht door frank & dominique »

Heb daar ook al achter gehoord, maar met mijn automaat raden ze het af, daar dit de zwakste schakel is van de bus.
Het toegenomen koppel zou niet aan te raden zijn voor de versnellingsbak.
Ook zijn er bedrijven die geen chiptuning doen aan wagens ouder dan 10 jaar.
Als ik een handschakelaar had zou ik het zeker overwegen, niet voor meer pk's maar zeker om een toename van het koppel, dat is fijner rijden.
Heb ook al gehoord via het weetjewel forum(forum voor de T4 & T5 bussen)dat er nog mogelijkheden bestaan om het vermogen te laten toenemen, verwijderen van katalysator, grotere intercooler, andere turbo, kortom mogelijkheden zat.
campmaatje

Re: Chip tuning

Bericht door campmaatje »

Wij hebben een California exclusive uit 1996. Dat is een 1.9TD. Wel een turbo maat te oud voor chiptuning.
Niet getreurd.
Ook de 68PK kan makkelijk omhoog. Bij VVT in Marum hebben ze me daar prima bij geholpen. Hij heeft nu 84 PK en wat veel belangrijker is het maximale koppel is van 141 Nm bij 2800 toeren naar 168Nm bij 2600 toeren gegaan. Verder onderin het toerental is de percentuele toename zelfs groter. Ik wordt nu tenminste niet meer door de vrachtauto's ingehaald in de bergen. Dank je wel VVT!
Plaats reactie