Vermogen

Alle technische vragen, ook van het interieur.
jangrondsels

Re: Vermogen

Bericht door jangrondsels »

Ik heb zelf wel de 150 PK-versie. Die deed het inderdaad altijd fluitend (letterlijk ook, vanwege de turbo). Afgelopen jaar echter ineens vermogensproblemen. Nieuwe luchtmassameter en ook een nieuwe regelaar voor het vacuum. Alles wel wat beter, maar nog niet wat ik gewend was.
Na veel zoeken bleek dat er een vacuum-reservoir (2 bollen aan elkaar) een heel klein lek had. Daardoor kwam de turbo niet helemaal in en dus geen vermogen.

Voorheen had ik een gewone T4 met 102 pk, dat ging goed. De Exclusive met 150 pk doe het echter nog beter. (als alles heel is)

Mvg Jan
frank & dominique

Re: Vermogen

Bericht door frank & dominique »

Vandaag de bus afgehaald in de garage, de air intake sensor bleek niet te werken,waardoor de turbo haast of geen vermogen gaf,is vervangen, ook de LMM (luchtmassameter) is gekuist.
Het verschil is goed te voelen nu, trekt veel vlotter op en automaat schakelt nu veel logischer.
Maar het is en blijft een zware bus, daar blijf ik bij, 30 a 40 Pk meer zou beter passen bij het gewicht dat er moet verplaatst worden(vandaar de 150 Pk versie waarschijnlijk).
Nu benieuwd wat de bergen zullen worden, deze herfst nog ééns naar onze Ardennen rijden.

Groeten,

Frank & Dominique
Plaats reactie