Toerental automaat.

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
frank & dominique

Toerental automaat.

Bericht door frank & dominique »

Onze Exclusive is een automaat, nu vraag ik me af, hoeveel toeren draaien jullie bij 110 km/u, wat mijn kruissnelheid is, met mijn automaat draai ik dan ong. 2700 a 2800 T/min, bij 120 km/u draai ik 3100T/min.(4 traps automaat)
Heb ondervonden dat tegenwind enorm je snelheid kan beperken, toen ik 2 weken geleden terug kwam van Nord pas de Calais in Frankrijk stond er een stevige tegenwind, 110 op de cruise control was soms niet haalbaar wanneer het lichtjes bergop ging, vandaag op terugweg van Antwerpen(nieuwe huishoudbatterij laten plaatsen) liet ik de teugels ééns los en kwam tot bijna 140 Km/u op de snelheidsmeter(éénmalig, om eens te kijken).
Wat is jullie kruissnelheid, ikzelf hou het bij 110 Km/u, sneller zit je volgens mij aan een veel hoger verbruik.
Leo45

Re: Toerental automaat.

Bericht door Leo45 »

Heb jij zo'n mooie verbruiks indicator middenop je console?
Bij mij is het verbruiks verschil tussen 100km/u en 110km/u zodanig dat ik tegenwoordig maar rond de 100 blijf rijden.
Afgelopen vakantie in schotland echter een absoluut record gevestigd door 957km te rijden en dan maar 72 liter te hoeven tanken!
Je kan daar helemaal niet hard rijden en dus kom je daar goed mee weg,

In Nederland haal ik gemiddeld zo'n 850km uit een tank, bij normale rijstijl.
Maar dat is wel handgeschakeld en een automaat gebruikt nu eenmaal altijd veel meer brandstof. (Behalve misschien de nieuwe DSG van VW)
Leo
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Toerental automaat.

Bericht door Wellingrwf »

Frank,
Ik heb ook een automaat. ~Bevalt prima. Is niet zo lux als de moderne 6 baks en schakelt vrij snel omhoog. Blijft eigenlijk nauwelijks in z'n 3. Ik rijd meestal 100 km op de teller (is werkelijk zo'n 92 op de GPS). Het verbruik is dan acceptabel. Tussen de 8 en 9 l / 100 km op de autoweg. Het verbruik gaat echt drastisch omhoog bij een hogere snelheid. Wat het toerental is week ik niet precies maar het zal rond de 2200 zijn bij 100 km/uur. Als ik met de camper op stap ben wil ik een vakantie gevoel hebben dus rij rustig.
Groetjes
Ruud
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
erdna60
Berichten: 13
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 19:58
Locatie: hamont belgie

vraag over autmaat

Bericht door erdna60 »

Hallo exclusive rijders.
Ik ben vanaf september2013 in het bezit van een vw exclusive 2002, ben er al mee naar demarken geweest en het rijden is mij goed bevallen.
Maar ne lees ik veel negatieve verhalen over automaat bak van deze caperbus, zijn ook mensen die positieve dingen vertelen over vw bus of heb ik toch een miskoop gedaan.
Groet
Andre
Plaats reactie