Niet goed opladen huishoudaccu

Alle technische vragen, ook van het interieur.
vw_camper

Re: Niet goed opladen huishoudaccu

Bericht door vw_camper »

Bedankt voor de interessante link, het is dus inderdaad een soort loodaccu, maar met het zwavelzuur in glasmatjes doordrenkt.

Het probleem van Liesbeth is een spanning, die aan de lage kant is onder lading (of in elk geval lijkt op haar display). Volgens mij kan dat niet liggen aan het type accu Gel of AGM.
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Niet goed opladen huishoudaccu

Bericht door liesbethr »

Hoi allemaal,
Ik denk nog steeds dat het aan mijn originele vw oplader/omvormer ligt. Mijn zonnepanelen doen het volgens mij goed. Deze week gemeten met een digitale multimeter op de accu, geeft dezelfde waarde aan als het display, ook met de stroomstekker erin. Wanneer ik b.v. met de stroomstekker erin een de koelkast aanzet, zakt de voltage (staat met volle zon op b.v. 13.8) op het dispay en ook op de multimeter. Ik heb dus wel stroom, het stekker symbool verschijnt ook op de display. Normaal stond de voltage op 13.9 of 14 wanneer ik de stroomkabel had aangesloten en als ik dan de koelkast aan zette zakte de voltage niet.
Hoe kom ik er achter of de oplader/ omvormer het begeven heeft? Ook wat betreft het onderhoud van de hhaccu, omdat er gezegd wordt dat je deze moet bijhouden wat betreft de lading, dus 1 x per twee maanden 24 uur aan de stroom moet zetten.
Graag een reactie.
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Niet goed opladen huishoudaccu

Bericht door liesbethr »

Hoi allemaal,

Bedankt voor het meedenken. Ik ben door het zoeken op het weetjewel forum en de topic
http://www.vwexclusive.nl/viewtopic.php?f=6&t=170 terecht gekomen bij Henk
http://www.hksservices.nl hij heeft de lader doorgemeten en het bleek dat hij niet goed meer werkte. De lader heeft hij grondig aangepakt en gereviceerd. Alles werkt weer naar behoren. We kunnen ons nu weer vrij bewegen zonder aan de stroom te hoeven staan.
Wat betreft de schakeltjes achterop het display, deze staan allemaal op uit en alles werk naar behoren met mijn agm accu.
Plaats reactie