Thetford SOG Ontluchting

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Thetford SOG Ontluchting

Bericht door Wellingrwf »

Ik werd gewezen op het bestaan van een ontluchting's systeem voor de Thetford WC. Die heet SOG en kost tussen de €100 en €130. Hij zuigt via een ventilator de lucht boven de vloeistof in de QWC cassette af en blaast het naar buiten. Je zou dan geen chemicaliën meer hoeven te gebruiken en ook minder vaak de cassette te hoeven legen. Dat spreekt mij allemaal erg aan. All de spullen die ik in de badkamer bewaar ruiken nu naar de gebruikte chemicalie en dat wil ik voorkomen. ook voor de geplande lange reis is het handig dat geen extra flessen mee hoeven te worden genomen.
Nu de vraag: Is dit allemaal waar. Heeft iemand zo'n ding al ingebouwd en wat is de ervaring? Is het nu erg "vies" :( om de cassette te legen :?:
Bedankt voor de reacties :!:
Ruud Welling, Assen
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
frans1950

Re: Thetford SOG Ontluchting

Bericht door frans1950 »

Ik heb eenSOG op mijn Thretfort cassetetoilet: ideaal geen luchtjes meer. Op de achterkant net boven de klep zit de buitenaansluiting met ingebouwd ventilatortje. Vandaar loopt een flexibele slang en de stroomdraad naar tank van het toilet. Meestal wordt hij geschakeld via de klep, aangezien die bij mij defekt was heb ik een losse schakelaar voor op het toiletblok gemaakt. Bij het legen van de tank de slang loskoppelen van de buitenbehuizing waarna zonder probleem te legen. Wilt u meer weten: wij komen naar het weekend of anders kan ik wel wat fotos maken.
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Thetford SOG Ontluchting

Bericht door Wellingrwf »

Frans, ik ben hier op de vwexclusive weekend en heb naar je gezocht. Je bent er helaas niet. Dus ik kan hem niet zien. Gebruik je nu geen chemicalien meer? Hoe vaak moet je hem leeg maken? Woden de facalien nu nog wel goed afgebroken? Komt er geen overdruk in de tank na verloop van tijd? Loopt de ventilator nog langer door?
Je ziet nog wat vragen. Foto is niet zo nodig want die zijn er wel op de web.
Groetjes Ruud
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
frans1950

Re: Thetford SOG Ontluchting

Bericht door frans1950 »

Hallo Ruud,
We hebben hem verkocht, wordt deze week opgehaald, was toch te klein voor mijn 209 cm lengte.
De Sog werkt echt goed, heb ik al op diverse campers gehad en als het er niet opzat bouwde ik het erop!
Geen spul meer erin, geen overdruk, alleen stinkt het bij gebruik van de wc achter de auto wat meer en bij het legen.
Ik vind het een aanrader.
Succes,
Frans
Plaats reactie