TV kijken op laptop via USB?

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
DeBuren

TV kijken op laptop via USB?

Bericht door DeBuren »

Beste mensen, heeft iemand ervaring met ontvangst van TV signaal op laptop via USB? Alvast bedankt voor de reactie(s). Lydia
Gebruikersavatar
H.Dubbelboer
Beheerder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 19:15
Locatie: Emmen

Re: TV kijken op laptop via USB?

Bericht door H.Dubbelboer »

Wij kijken ook via een "TV stick" op de USB van de laptop.
Wel heb ik een externe USB antenneversterker er tussen (bij Conrad besteld).

Ervaringen zijn goed, beeld altijd haarscherp, en wanneer het beeld "schokt" even de antenne anders richten.

Groeten,

Herman
DeBuren

Re: TV kijken op laptop via USB?

Bericht door DeBuren »

Bedankt. Hier kunnen we wat mee. Wordt vervolgd.

@George: Waar zitten je in Zeeland? We zullen naar je zwaaien als we jullie langs zien komen. Nog een heel fijne vakantie. Groet, Lydia
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: TV kijken op laptop via USB?

Bericht door liesbethr »

Hoi,

Ik heb ook al twee jaar zo'n tv stick. Het merk is Win TV (HVR900, ondertussen zijn er al weer nieuwere) en dit werkt prima. Wanneer de ontvangst iets minder is heb ik er een gewoon tv-antennesnoer tussen zitten, zodat ik de antenne ergens anders kan plaatsen (b.v. achter op het fietsenrek). Wanneer er een antenne aansluiting op de camping is (als je op een camping staat) kan je via de tv stick ook de anderen niet vrije zenders kijken.

Zit nu een weekje in Limburg en we kijken af en toe de Tour Live en 's avonds de Avondetappe met Mart Smeets.
DeBuren

Re: TV kijken op laptop via USB?

Bericht door DeBuren »

Mooi ministickje besteld bij http://www.chear.nl. Ontvangen, software geïnstalleerd. Ontvangt 0,0 zenders. Klantensupport ook 0,0. Helpdesk geeft alleen optie om hem te retourneren, wat we dan ook doen. Zitten we in een uithoek, of wat? Enfin de aanhouder wint en het houdt je van de straat jammergenoeg, want we zitten er veel liever òp met onze VW exclusive.

Lieve mensen, nog een vraag. Heb je dan verschil in sterkte. Er zijn dure stickjes met antennetjes en goedkopere. Waar zit hem dat dan in? Kan me voorstellen dat je met een schotelantenne van 2 meter doorsnee meer kan, maar dat is niet onze ambitie. We gaan maar weer eens verder zoeken en nemen de suggesties van jullie hierin mee. Groet vanuit een nu weer zonnig Oostkapelle
Plaats reactie