Gas installatie

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Gas installatie

Bericht door Wellingrwf »

Als verdere voorbereiding op mijn geplanned reis naar China (zie reisen) heb ik een 25 l lpg gas tank onder de CE laten plaatsen. Hier kan 20 l LPG in. Hopelijk genoeg om een jaar lang op te koken. In diverse reis verslagen las ik dat camping gas onderweg niet te krijgen is. Nu kan ik er even tegen. De installatie is dusdanig aangesloten dat ik ook kan omschakelen naar de standaard 2.5 kg fles.
Nog iets meer dan een jaar dan begint de reis. :D

Ik ben nu een vakwerk aan het maken in een glasvezel bagage bak op het fietsenrek. Zo heb ik wat meer ruimte.
De extra onder gebouwde dieseltank laat ik toch maar achterwegen. Nu heb ik een 25 l jerrycan die precies onder in de kast past en van buiten via de klep bereikbaar is.

Als laatse voorbereiding wil ik de vering versterken en hopelijk verhogen zodat er wat grotere banden onder kunnen bijvoorbeeld 215x75 x 15 inch. dit geeft een verhoging van 28 mm. Heeft iemand hier ervaring mee?

Op de reunie weekend zal ik trots de veranderingen tonen. :!:

Groetjes
Ruud

PS de CE heeft een naam gekregen: PASSEPARTOUT. Een foto volgt binnenkort als ik heb uitgevonden hoe dat op de site moet.
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Gas installatie

Bericht door Wellingrwf »

De reis is inmiddels gemaakt. 41.000 km in 132 dagen.
Onderweg geen gas hoeven te kopen. Het toaal verbruik was slechts 8.4 liter! Dus inderdaad een jaar kan ik zo vooruit. Wel heeft de tank wat te leiden gehad van steenslag. De vul leiding heb ik ook laten verplaatsen en een gat in de chasie laten maken.
De zwaardere Seikel veringen en grotere banden zijn er onder gekomen. Dat scheelde 6 cm in ground clearance. Meer info is op de reidblog wellingfamily.waarbenjij.nu
Ruud
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Plaats reactie