Rubber achterklep

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
simonius

Rubber achterklep

Bericht door simonius »

Ik heb het rubber van de kleine achterklep aan een nader onderzoek onderworpen.
Het is vochtig en op een plaats zit er roest onder. Er zit oud kit in wat ik verwijder en daarna zal ik dus het roest weghalen.
Ik heb nog niet goed kunnen zien of het helemaal een 'los' rubber is; het lijkt of het aan de bovenzijde deel uit maakt van het polyester of hier achter haakt?
Heeft er iemand ervaring mee en advies hoe e.e.a. op te lossen?
Moet het rubber opnieuw gekit worden bij het aanbrengen en wat kan hier het beste voor gebruikt worden?
simonius

Re: Rubber achterklep

Bericht door simonius »

Volgens mij zit er over de rubbers aan de bovenzijde waar het polyester eindigt een aangebracht laagje (vliesje) om de twee rubbers te verbinden cq waterdicht te maken. Iemand enig idee of dit zo is en hoe / wat aan te brengen?
Bij mij staat er steeds water in het rubber zowel boven als beneden.
Ik weet niet of vernieuwen van het rubber nodig is of dat het een kwestie is van kitten en dus aan de bovenzijde goed afdichten middels een nieuw ' vliesje'.
Bijlagen
rubber.jpg
rubber.jpg (55.45 KiB) 12252 keer bekeken
simonius

Re: Rubber achterklep

Bericht door simonius »

Zijn er geen mensen die ook dezelfde problemen met lekkage hebben (gehad)?
Wie heeft er ervaring mee?
Inmiddels het rubber aangeschaft in Duitsland.
Ben nog even aan het oriënteren vwb te gebruiken kit; wel of niet gebruiken en zo ja; welke?
vw_camper

Re: Rubber achterklep

Bericht door vw_camper »

Ik weet het niet, maar als de constructie van dat rubber hetzelfde is als het rubber van een California hefdak, heb je geen kit nodig. Er zitten stalen klemmetjes in het rubber die je voorzichtig iets kunt dichtknijpen met een waterpomptang. Zo heb ik het bij mijn hefdak gedaan en daarna geen problemen meer gehad.
simonius

Re: Rubber achterklep

Bericht door simonius »

Zie eerder geplaatste foto.
Hoe de rubbers met elkaar te verbinden zodat het waterdicht wordt? Toch kitten?
Er lijkt water via het de linker zijkant en dan over het linker achterlicht naar het rubber te lopen ... Hier zijn oudere ' loopsporen' van water te zien.
Bij Camper Amersfoort hebben ze er inmiddels ook naar gekeken (icm andere reparatie), maar komen er ook niet goed uit en stellen een vervolgafspraak voor.
Ondertussen zoek ik zelf verder en probeer dingen uit te sluiten. Wie heeft tips?
Plaats reactie