waterkraan

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Dirk

Re: waterkraan

Bericht door Dirk » vr 05 okt 2012, 14:48

liesbethr schreef: Uiteindelijk heb ik het gedeelte van de kooktoestel en de wasbak uitgebouwd. Toen omgekeerd en kon ik de kraan los maken. De nieuwe kraan erop en alles in omgekeerde volgorde weer gemonteerd.
Dat wilde ik ook doen. Nieuwe kraan zit erop maar ik krijg het gedeelte onder het kooktoestel en de wasbak niet meer vast. Er zijn een 6-tal klemmen, om dat deel weer in het keukenblok te monteren, maar ik krijg geen beweging in de schroeven van die klemmen. Help!

H.Dubbelboer
Beheerder

Bericht door H.Dubbelboer » vr 05 okt 2012, 18:57

Hallo Liesbeth,

Leuk klusje, mooi dat het weer werkt!

Had 2 jaar geleden ook een kraan defect, die van de wastafel.
We waren toen op vakantie in Duitsland.
Dus de eerste de beste campingshop opgezocht, en tot mijn verbazing verkochten ze daar excact dezelfde kranen als in de Exclusive!
de link naar de webshop : http://www.frankana.de/Water-supply/San ... 315-EN-FRA
Maar mischien zijn ze ook hier in NL wel gewoon te krijgen.

Heb er direct maar 2 gekocht!

groetjes,

Herman

liesbethr

Bericht door liesbethr » vr 05 okt 2012, 19:52

Hoi Dirk,
Klopt het was een hele klus. Gelukkig kreeg ik de schroeven en van de klemmen op één na los. Met een tangetje de laatste losgewrikt. Bij het terug monteren heb ik er één ook niet weer vast kunnen maken, maar volgens mij zit het geheel heel stevig vast.
Nu weer op naar de garage om na te kijken waar het stotteren en inhouden van de motor vandaan komt. Kortom zo'n camperhobby houdt je van de straat.

J.F.A.

Bericht door J.F.A. » di 30 okt 2012, 20:04

HOI Herman

Bedankt voor het geven van de link van de kranen. Heb ze op deze site besteld en via Roma Nijverdal BV - Nijverheidsweg 25, 7442 CH Nijverdal bericht gekregen welke leverancier het mij kon leveren. Dus in duitsland besteld en via mijn leverancier de kranen gekregen. € 17,50 per stuk. en geen porto of id.
Het zijn inderdaan de zelfde als origineel in onze Exclusives alleen ontbreekt het opschrift Westfalia.
Monteren, geen enkel probleem.
Nogmaals bedankt.

JFA
MET EEN BEETJE TOLERANTIE IS HET ALTIJD VAKANTIE

J.F.A.

Bericht door J.F.A. » wo 31 okt 2012, 10:40

liesbethr schreef:Hoi Dirk,
Klopt het was een hele klus. Gelukkig kreeg ik de schroeven en van de klemmen op één na los. Met een tangetje de laatste losgewrikt. Bij het terug monteren heb ik er één ook niet weer vast kunnen maken, maar volgens mij zit het geheel heel stevig vast.
Nu weer op naar de garage om na te kijken waar het stotteren en inhouden van de motor vandaan komt. Kortom zo'n camperhobby houdt je van de straat.
Hoi Liesbeth.

Je had om de kraan van het keukenblokje niet alles hoeven te demonteren. Je kunt volstaan met het verwijderen van de plaat onderaan het aanrecht. Kun je zien wanneer de bank naar voren wordt geschoven, kijk je eronder tegen aan. Schroeven losdraaien en klaar.

JFA

liesbethr

Bericht door liesbethr » wo 31 okt 2012, 16:56

Hoi JFA,
Ja had gekund, mar ik schreef al eerder
Toen geprobeerd de kraan eraf te krijgen. Kon er moeilijk bij en kreeg hem met geen mogelijkheid losgedraaid. Uiteindelijk heb ik het gedeelte van de kooktoestel en de wasbak uitgebouwd. Toen omgekeerd en kon ik de kraan los maken.
Dus vandaar meer werk.

Ronald en Iris

Bericht door Ronald en Iris » ma 17 jun 2013, 17:18

Hallo,

ook wij hebben een probleem met de kraan van de wastafel. Van de 1 op de andere dag deed hij het niet meer,
de zekeringen waren goed. Betekend dat nu dat er een nieuwe kraan op moet? Ben zelf niet echt handig wat dat betreft :roll:
Of kan er een breuk in het kabeltje zijn? Dat had ik al wel tevoorschijn gehaald en dat leek allemaal in orde.
Graag hoor ik jullie reactie.

Groet Ronald
later is al lang begonnen

J.F.A.

Bericht door J.F.A. » ma 17 jun 2013, 19:50

Hoi Ronald

Denk dat het schakelaartje stuk is, Nieuwe kraan bestellen zie topic boven bij roma nijverdal of zie topic van herman.

Bestel er dan gelijk 2 heb je een reserve voor als de ander stuk gaat kosten 17,50 per stuk dat is wat ik er voor betaalde.

Zijn identiek aan de originele kranen alles staat er geen wetsfalia op.

Fred

Ronald en Iris

Bericht door Ronald en Iris » di 18 jun 2013, 16:22

Hoi Fred,

kraantje besteld, en dan aan de knutsel.
Bedankt voor je snelle antwoord

Ronald
later is al lang begonnen

liesbethr

Bericht door liesbethr » vr 19 feb 2016, 21:30

Hoi allemaal.

Even een oud draadje weer opgehaald.
In oktober 2012 heb ik het keukenkraantje vervangen en er veel werk aan gehad.
Helaas vertoont de keukenkraan nu weer dezelfde kuren en moet er denk ik weer een nieuwe opgezet worden. Heeft iemand een makkelijkere/snellere opossing om dit voor elkaar te krijgen. Ik zie er tegenop om weer de hele boel uit elkaar te moeten halen.

Groetjes Liesbeth.

Plaats reactie