olie verbruik

Alle technische vragen, ook van het interieur.
Plaats reactie
rini koster

olie verbruik

Bericht door rini koster »

Opgelost!!
Laatst gewijzigd door rini koster op wo 23 jan 2013, 19:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Leo45

Re: (Extreem) hoog olie verbruik

Bericht door Leo45 »

Meet je wel op hetzelfde ogenblik? Ofwel als je gereden hebt moet je even een tijdje wachten met peilen want de olie zit nog overal in de motor.
daarom is olie peilen bij de pomp niet verstandig omdat je dan altijd lager meet. Peil de olie als de auto een tijdje stil staat, kijk naar het niveau is het dan te laag vul het bij en kijk dan een paar duizend kilometers later weer onder dezelfde omstandigheden. Dan mag er niet veel verloren gaan.
Overigens is horizontaal staan ook een voorwaarde voor goed meten. Is dat allemaal gedaan en heb je nog olie verliezen dan is het zaak er naar te laten kijken of als je het niet vertrouwd eerder. Mijn TDI van 2002 met 175000 op de teller gebruikt helemaal geen olie sinds ik hem in September 2010 gekocht heb is er niets veranderd.

succes

Leo
rini koster

Re: (Extreem) hoog olie verbruik

Bericht door rini koster »

Leo, bedankt voor je reactie.

De camper had juist dagen stil gestaan bij het pijlen van de olie. Hij stond ook horizontaal.
Vandaar mijn bezordheid. Maar ik ga het vanaf nu nog meer in de gaten houden wat het oliepijl
gaat doen bij welke kilometerstand.
Maar die liter olie op 1000km blijft zorgelijk...

Groet,

Rini
Leo45

Re: (Extreem) hoog olie verbruik

Bericht door Leo45 »

Zeker dat is beslist veels te veel en reden tot zorgen.

Leo
Plaats reactie