Bovenbed inklimmen

Algemene vragen en opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Bovenbed inklimmen

Bericht door Wellingrwf »

Dit weekend was het zo ver. De eerste nacht kamperen met onze net geregisterde import CE. Wel wat laag in dat boven bed. We hebben een EC trapje maar dat maakt het niet echt makkelijker bij het eruit kruipen. Is het mogelijk om op de glas plaat te staan? Als je met je hoofd naar de keuken light (wat ik aan neem iedereen doet) dan moet je je op een of andere manier omdraaien boven om met de benen eerst naar beneden te gaan. Doe ik iets verkeert of hebben jullie daar ook problemen mee?
Verder was het een prachtige nacht camperen. De ruimte, vergeleken met de T5 California, :?: was erg ruim en de WC kwam ook goed van pas tijdens de koude nacht.

Ruud Welling Assen :?:
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Bovenbed inklimmen

Bericht door liesbethr »

Hallo Ruud,

Allereerst welkom op dit forum.

Slaap je alleen of met z'n tweetje op het bovenbed?
Dit staat in onderhoudtips bij de downloads:
Bij gebruik van het bovenbed kan er maar 1 persoon tegelijk er in of er uit.
In verband met de belasting van de bedplank. De bedplank kan wel de
belasting aan van 2 liggende personen, maar deze kunnen niet tegelijk zitten
op bv de rand. (alsof daar voldoende ruimte voor zou zijn!)

Je kan wel op de glasplaat staan, maar ik probeer er net naast te staan wanneer ik in het bovenbed moet zijn. Wij hebben lange fiamma trap die ik aan de zijkant hang, wanneer ik hem nodig heb om in het bed te klimmen. De trap kan in twee delen uit elkaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo vervoeren we de trap onderweg (wanneer we hem nodig hebben) en kunnen dan toch nog overal bij.

Je ligt met je hoofd naar de keuken.
Wat betreft het omdraaien dat vergt inderdaad wat lenigheid, vooral met twee personen. Wij hebben een paar keer in het bovenbed geslapen, maar we slapen toch liever beneden op de bank. Bank is ook zo weer ingeklapt en het beddengoed ligt dan bovenin de alkoof. Ook hebben we een extra opdekmatrasje van Ikea van 4cm dik en 140 cm breed.(heb ik wel iets vermaakt op maat naar 120 cm breed en een inham bij het keukentje). Bij geen gebruik ligt dit opdekmatrasje onder het keukentje.
Wanneer onze dochter een weekeindje meegaat slaapt zij in het bovenbed en ook daarvoor heb ik hetzelfde opdekmatrasje maar dan 90 cm breed. Dit ligt bij geen gebruik in de alkoof. Alleen heeft ze een zee van ruimte.
Van de zomer hadden we voor haar een tentje van de Decathlon mee. Wanneer we langer ergens stonden op een camping sliep ze in haar tent. Onderweg voor een nachtje in de camper.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Bovenbed inklimmen

Bericht door Wellingrwf »

Bedankt voor de reacties. Bij aankoop was er een kort westfalia trapje mee geleverd. Die komt tot de glasplaat en houdt in dat je er op moet staan. Als dat zonder problemen kan dan zal ik dat eerst uit proberen. Het onder bed is niet zo n geschikte oplossing want hij is wat kort. Mocht ik een lange trap nodig hebben waar kan ik zo n trap kopen ?. Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Rud Welling
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
td fly

Re: Bovenbed inklimmen

Bericht door td fly »

Fiamma ladder you can buy at obelink. If you chop a few cm's from the width then it will stand in the space between the kitchen and the side cupboard. I keep the ladder on the wardrobe door on 2 clips that came with the ladder.
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Bovenbed inklimmen

Bericht door liesbethr »

td fly schreef:Fiamma ladder you can buy at obelink. If you chop a few cm's from the width then it will stand in the space between the kitchen and the side cupboard. I keep the ladder on the wardrobe door on 2 clips that came with the ladder.
Do You have of your solution maybe a photo? So I can fit my ladder to, when it is better on your way.
td fly

Re: Bovenbed inklimmen

Bericht door td fly »

liesbethr .... check your messages
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Bovenbed inklimmen

Bericht door liesbethr »

Hoi Gerard,

Waarschijnlijk heb jij een "gat" (keukenvak) onder je kooktoestel wat je als opstapje kunt gebruiken. Wij hebben dit niet (het model van 1995 heeft dit niet) en gebruiken trap voor het bovenbed.
Jij maakt het bedenbed breder zoals je beschrijft. Heb je hier ook foto's van. Kan je dan nog makkelijk uit bed naar de wc?
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Bovenbed inklimmen

Bericht door liesbethr »

Kreeg foto's van Jo (td fly ) en een beschrijving:

Ik heb van de ladder ongeveer 5 cm's van de breedte en ongeveer 20 van de lengte afgehaald. De twee houders op de kledingkast deur zijn dezelfde als die aan het bed, dit om te voorkomen dat de ladder omvalt. Op de kastdeur is er een clip aan de onderkant van de ladder geplaatst om te voorkomen dat de ladder beweegt wanneer je aan het rijden bent. De ladder is 3cm van de rechterkant van de kastdeur geplaatst anders kun je de deur niet openen voor het toilet. Ik hoop dat dit zinvol is voor u, de foto's maken het duidelijker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt Jo.

Groeten Liesbeth.
Plaats reactie