Waar is onze exclusive gebouwd

Algemene vragen en opmerkingen.
Plaats reactie
hookeniggy
Berichten: 45
Lid geworden op: za 31 jan 2015, 11:12

Waar is onze exclusive gebouwd

Bericht door hookeniggy »

Ik zou graag willen weten waar mijn westy gebouwd is, in een Westfalia fabriek, of bij Volkswagen, wie heeft er evt contacten daar?
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Waar is onze exclusive gebouwd

Bericht door Brugseb »

Hoi Iggy
alle "echte" California's (voordat VW de T5 zelf ging bouwen) zijn gebouwd in de fabriek van Westfalia Mobil in Rheda (halverwege Dortmund en Hannover). Check even google street view :roll:
Heb me dit weekend nogmaals laten verwittigen dat er in Nederland ook vrij veel zelfbouw Westfalia's rondrijden: gewone bussen waar nadien een California interieur is ingebouwd. Heb er zelf ook al zo eentje gezien, en je merkt enorm de graad van afwerking! Ik vermoed dat, als je een mailtje stuurt met het serienummer van de CE, dat je misschien wel een antwoord kunt krijgen met de bouwdatum van de bus en de originele specs. Is altijd leuk, heb ik van onze oldtimer MG ook - weet op welke dag ie van de band rolde, origineel kleur, opties,...
greetz
Bart
hookeniggy
Berichten: 45
Lid geworden op: za 31 jan 2015, 11:12

Re: Waar is onze exclusive gebouwd?

Bericht door hookeniggy »

Hallo Fred en Bart,

Bezoek aan de fabriek in Duitsland, nou dat klinkt eigenlijk best wel heel erg leuk.
Ik zoek eigenlijk zoveel mogelijk documentatie om de bus mee te kunnen nemen naar Spanje, mijn taak hier in Nederland zit er op, mijn bus heeft geen cvo, en zonder is het heel moeilijk om hem daar in te voeren.
Ik zal me vast inschrijven op het fabrieksbezoek, lijkt me zowiezo ontzettend gaaf om met zoveel exclusive's op pad te gaan.
Groet Iggy
Plaats reactie