Help !! Hoe staat jouw CE ingeschreven in Nederland ?

Algemene vragen en opmerkingen.
Plaats reactie
jodamac
Berichten: 60
Lid geworden op: do 09 aug 2012, 23:55

Help !! Hoe staat jouw CE ingeschreven in Nederland ?

Bericht door jodamac »

Help!! Hoe zijn de CE's in Nederland ingeschreven ?
De CE die ik kocht in NL heeft geen "gelijkvormigheidsattest", maar heeft volgende kenmerken op het Kentekenbewijs: Voertuigsoort: "Bedrijfsauto". Merk "Volkswagen" (D1), handelsbenaming "Transporter" (D3), met als inrichting "kampeerauto" ?
Hierdoor kan ik geen "gelijkvormigheidsattest" bekomen voor de inschrijving van onze nieuwe CE van 2003 in België.
Onze oude CE van 1995 staat in België gewoon ingeschreven als "kampeerauto" en wordt als zodanig probleemloos uitgevoerd naar zijn nieuwe eigenaar in Engeland.

Van Volkswagen/Brussel krijg ik volgend officiëel antwoord op mijn vraag:
Het chassisnummer WV1ZZZ70Z3H131231 (Duits voertuig origineel) betreft een gesloten kastenwagen, dus geen kampeerauto.
Dit wil zeggen dat uw voertuig omgebouwd geweest is in Nederland.
Dit voertuig kan ingevoerd worden via een technische keuring die bevoegd is om buitenlandse wagens in te voeren.
Laatst gewijzigd door jodamac op do 27 feb 2014, 21:46, 2 keer totaal gewijzigd.
jodamac
Berichten: 60
Lid geworden op: do 09 aug 2012, 23:55

Re: Help !! Hoe staat jouw CE ingeschreven in Nederland ?

Bericht door jodamac »

Dankjewel! ik heb intussen onze aankoop volledig geannuleerd.
Slimme Belg of domme Belg..., ik hoop de 3.000 € voorschot spoedig en volledig terug te krijgen.

"De niet-naleving van deze verbintenis is te wijten
• aan het feit dat de wagen en bijhorend kentekenbewijs niet overeenstemmen met de gegevens van uw zoekertje;
• wij hem daardoor niet als kampeerauto kunnen inschrijven in België.
Daarom vragen wij u ons voorschot spoedig en volledig te willen terugstorten of ons een ander voorstel te doen."
Laatst gewijzigd door jodamac op do 27 feb 2014, 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.
jodamac
Berichten: 60
Lid geworden op: do 09 aug 2012, 23:55

Re: Help !! Hoe staat jouw CE ingeschreven in Nederland ?

Bericht door jodamac »

Hallo Fred en andere CE-vrienden,
Geen CE meer ? Nee hoor ! Wij hebben er nog een nachtje over geslapen en zijn nu gereed om de goede occasie van 2002 van Dirk Spijkerman uit Gouda te kopen.
Op zijn NL-kenteken staat onder punt D.3. Handelsbenaming (type)
"CALIFORNIA; KAMPEERAUTO III TDI 75KW".en onder punt E. Identificatienummer (E) WV2ZZZ70Z2H127962.
Op de geannuleerde CE staat onder punt D.3. Handelsbenaming (type)
"TRANSPORTER" en onder punt E. Identificatienummer WV1ZZZ7073H131231
Pas 2 rubrieken verder staat "Inrichting: KAMPEERAUTO".
Het lijkt een klein verschil, maar voor invoer en inschrijving is het een essentieel verschil !
En zo ook voor ons want de "Handelsbenaming" heeft ook te maken met de "Handelswaarde"...!
Laatst gewijzigd door jodamac op zo 16 feb 2014, 19:58, 3 keer totaal gewijzigd.
frodos
Berichten: 164
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

Re: Help !! Hoe staat jouw CE ingeschreven in Nederland ?

Bericht door frodos »

Hallo
wij hebben een VW exclusive die oorspronkelijk uit Duitsland komt.
Om het kenteken bewijs staat "bedrijfsauto",Ik heb toen wij hem twee jaar geleden kochten ( van een Nederlander die tweede eigenaar was) gebeld met het RDW.
Zij gaven aan dat dit de benaming is die ze gebruiken. We kregen ook gewoon kwart tarief.
Het nummerbord was daar al wel bekend.

Succes met het kopen van een kamper! Wij kunnen de Exclusive wel aanbevelen!

Groeten Ronald
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Help !! Hoe staat jouw CE ingeschreven in Nederland ?

Bericht door liesbethr »

Hoi Jo,

Hopelijk komt alles snel goed met de nieuwe optie en kunnen julie weer gaan genieten van een mooie Exclusive.
Misschien tot de volgende meeting.

Groetjes Liesbeth.
jodamac
Berichten: 60
Lid geworden op: do 09 aug 2012, 23:55

Re: Help !! Hoe staat jouw CE ingeschreven in Nederland ?

Bericht door jodamac »

Alles komt snel goed! volgende week rijden wij weer met een mooie California Exclusive!

De CE van Jan Lammers uit Ommel/Eindhoven hebben wij geannuleerd.
(Dat kost ons wel 750 € want hij wil slechts 2.250 € terugbetalen van onze 3.000 € voorschot).
Die wagen stond geregistreerd als "gesloten kastenwagen" (waarop later de CE-inrichting geplaatst werd).

Wij hebben nu de mooie CE gekocht van Dirk Spijkerman, waarvoor wij van VW-Brussel de melding kregen:
Goede morgen,
Als de wagen in orde is kan er een gelijkvormigheidsattest afgeleverd worden op afspraak.
Groetjes.
Ps: de kostprijs is 150 €
Laatst gewijzigd door jodamac op do 20 feb 2014, 10:47, 2 keer totaal gewijzigd.
jodamac
Berichten: 60
Lid geworden op: do 09 aug 2012, 23:55

Re: Help !! Hoe staat jouw CE ingeschreven in Nederland ?

Bericht door jodamac »

Eind goed, Al goed !
Jan Lammers uit Ommel betaalde heel ons voorschot terug en zelfs nog wat extra!
Ik denk dat Jan wel ter goeder trouw was en dat ik hem ten onrechte verdacht maakte… Ik denk dat hij bij de aankoop van “zijn kampeerauto” in 2010 niet besefte dat het geen “originele” California Exclusive was.

Toen hij probeerde de papieren in orde te brengen schreef hij mij:

“Ik heb zowel gisteren als vandaag mensen aan de telefoon gesproken van Janssen uit Lomm alwaar ik in 2010 de auto gekocht heb. Ik had graag het adres gekregen van diegene waar ze toendertijd de auto van gekocht hebben maar dat dossier hebben ze gesloten krijg ik als antwoord.”

Op internet meldt dat fameuze bedrijf:

per 1 augustus 2010 heeft Janssen Lomm
haar verkoop- en verhuuractiviteiten
overgedragen aan Buscamper Nederland in Culemborg.
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Help !! Hoe staat jouw CE ingeschreven in Nederland ?

Bericht door Wellingrwf »

Jodamac
Ik heb mijn exclusive ook uit duitsland geinporteerd. Op de duitse registratie stond campeer auto maar op de nederlandse bupij D3 alleen california. Ivm de lagere wegen belasting vroeg ik of daar niet camper bij moest staan. Dat was neet nodig en deden ze ook niet. Gelukkig was de eerste belasting aanslag ok 1/4. Dus er staat meer informatie over de wagen gekoppeled aan de registratie.
Veel plezier met de ander camper.
Ruud Welling, assen
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Plaats reactie