Kafka!!!!

Algemene vragen en opmerkingen.
Plaats reactie
frank & dominique

Kafka!!!!

Bericht door frank & dominique »

Mijn Nederlandse ingeschreven Westfalia Exclusive is een ramp om op Belgisch kenteken te krijgen, éérst de douane, een week wachten, en nu hoor ik koudweg dat de homologatie binnen de 3 MAAND!!!! rond zal zijn :o :o :oen ondertussen mag ik er niet mee rijden :cry: :cry: :cry:
Nu hoor ik dat er nog een manier bestaat en dat is laten homologeren via de invoerder, en dat is bij D'Ieteren in Brussel, dus daar willen ze helpen, maar ze moeten er wel een PV nummer van hebben, dus is mijn vraag is de Exclusive ooit ingevoerd in Belgie???


Groeten,

Frank&Dominique
frank & dominique

Re: Kafka!!!!

Bericht door frank & dominique »

frank & dominique schreef:Mijn Nederlandse ingeschreven Westfalia Exclusive is een ramp om op Belgisch kenteken te krijgen, éérst de douane, een week wachten, en nu hoor ik koudweg dat de homologatie binnen de 3 MAAND!!!! rond zal zijn :o :o :oen ondertussen mag ik er niet mee rijden :cry: :cry: :cry:
Nu hoor ik dat er nog een manier bestaat en dat is laten homologeren via de invoerder, en dat is bij D'Ieteren in Brussel, dus daar willen ze helpen, maar ze moeten er wel een PV nummer van hebben, dus is mijn vraag is de Exclusive ooit ingevoerd in Belgie???


Groeten,

Frank&Dominique

Vervolg, bij D'Ieteren hebben ze terug gebeld met de melding dat de éérste inschrijving van onze Westfalia in Duitsland was, dus moet ik daar het Europees Gelijkvormigheidsattest aanvragen op basis van mijn chassisnummer, en dan kan ik zonder homologatie van de invoerder, of zonder homologatie van de technische controle het voertuig hier inschrijven.
Dus een Duitse VW dealer gecontacteerd en die verwees me door naar een andere dealer, die gaat me nu dat benodigde document opsturen en daarmee kan ik naar de technische controle in Belgie, zonder homologatie(begrijpen wie begrijpen kan)dus met wat geluk zou dit document binnen de 4 a 5 dagen hier bij mij thuis toekomen.
Dan kan het voertuig met handelaarsnummerplaten(dus via de garage) om een tweedehandskeuring in Belgie, en als die ok is moet ik daarna met mijn Belgische nummerplaten nogmaals naar de technische controle voor de weging.
Wordt vervolgd........
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Kafka!!!!

Bericht door Wellingrwf »

Frank,
Wat een problemen. Ik heb een jaar geleden mijn VWEXCL zonder problemen uit duitsland hier in gevoerd. De t4 vw bus was hier bekend. Dat het een kamper uitvoering was maakte hen niets uit. Omdat hij toen 11 jaar oud was waren de invoer rechten ook beperkt tot een paar honderd euro.
Enfin hier heb je nu niets meer aan. Misschien goed voor anderen. Er zijn heel wat meer excl te koop in duitsland en zover ik kon natrekken ook goedkoper.
Groetjes
Ruud
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
frank & dominique

Re: Kafka!!!!

Bericht door frank & dominique »

Hoi Ruud, inderdaad in Duitsland staan meer Exclusives te koop, maar of die goedkoper zijn betwijfel ik, ik denk dat de prijzen toch niet zo veel uit elkaar liggen, ik heb een hoop administratieve rompslomp, maar heb wel op één plekje(tussen geleider schuifdeur, wat ondertussen nu hersteld wordt bij de koetswerkhersteller) een roestvrij exemplaar, wat ik ook zéér belangrijk vindt.
Heb misschien met een 4 tal Duitse verkopers over en weer gemaild, en alle 4 waren ze niet roestvrij(in mijn budget tot max 20.000€).
Ik leef nu op goede hoop, gelukkig is mijn Exclusive oorspronkelijk ook uit Duitsland(is aan zijn Europese tourne bezig, van Duitsland naar Nederland, van Nederland naar Belgie ;) ) en wanneer ik mijn duplicaat van het Duits Europees gelijkvormigheidsattest volgende week ontvang kan ik de 2de hands keuring laten uitvoeren, door mijn garagehouder(verplicht met Belgische groene handelaarsnummerplaten).
Wanneer deze keuring positief is afgelopen moet ik nogmaals het voertuig aanbieden met mijn Belgische nummerplaten om te laten wegen(brutto -tarra=nettogewicht dat ik mag vervoeren.)
En dan zal ik kunnen genieten van mijn Exclusive.
Plaats reactie