VW California Coach

Algemene vragen en opmerkingen.
Plaats reactie
frank & dominique

VW California Coach

Bericht door frank & dominique »

Wij zijn ons nog steeds aan het oriënteren, en een coach met vast dak zou desgevallend ook in aanmerking kunnen komen, zoals deze

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inser ... rigin=PARK

Nu vragen wij ons af, is hier een mogelijkheid om een chemisch toilet te plaatsen, type Porta-Potti??(of zijn er hier forumleden die ook een Coach hebben en hier een oplossing voor hebben, vb uitschuifbaar in keukenkast)
De extra ruimte en het vast toilet van een Exclusive is meegenomen, maar een Coach past iets beter in ons budget, enkel is een toilet een must voor ons,2 personen en 2 kinderen en wij verkiezen om zo weinig mogelijk op campings te staan.
Leo45

Re: VW California Coach

Bericht door Leo45 »

De portapotti past in een van de kastjes onder de wasbak. Even het plankje weghalen en hij gaat erin. Wil je 'm makkelijk naar buiten halen dan is het handig er een plankje onder te leggen zodat tie makkelijker over het drempetje gaat. Bezwaar is natuurlijk dat je kostbare kastruimte kwijt bent.

Afbeelding

Er bestaan ook kisten waar je 'm in kan zetten met een kussen erop dan heb je een extra kruk maar dat zijn weer redelijke sta in de wegs

Afbeelding

Al dat bovenstaande heeft ons doen besluiten in het verleden een Exclusive te kopen....

Afbeelding

Leo
Chris

Re: VW California Coach

Bericht door Chris »

Ik denk dat je er verstandig aan doet om toch voor een exclusive te gaan. Wij hebben hem nu drie maanden en zijn erg blij met de sanitaire ruimte. Zeker als je ziet dat ze voor de coach ook al bijna 16 duizend vragen en je hem dan ook nog eens uit duitsland moet halen. Nou succes met het nemen van een besluit. Zelf heb ik er ruim een jaar over gedaan om de juiste te vinden, dus volgens mij heb je dan nog even als je dat geduld kan opbrengen. gr Chris.
vw_camper

Re: VW California Coach

Bericht door vw_camper »

Wij hebben al een paar jaar een California coach en die bevalt ons prima. Hiervoor hadden we een omgebouwde T4 1900cc en daar hebben we ruim 10 jaar veel plezier van gehad hoewel het motorvermogen te wensen liet. Als je zoals wij de bus ook voor dagelijks gebruik nodig hebben, zou ik voor een hefdak gaan. Als hij alleen voor vakanties wordt gebruikt, is een Exclusive wel erg aantrekkelijk.
Op het moment trekken we door Amerika, zijn vanaf april vorig jaar onderweg. Met onze California Coach en de Porta Potti :)
De kleinste Porta Potti, type 335, past precies in het rechter aanrechtkastje. Dan verlies je minder ruimte dan in het linker kastje.
Westfalia heeft hier een ombouwsetje voor, maar het is ook makkelijk zelf te maken. http://www.westfaliat4.info/WestfaliaPo ... ionsWM.pdf
Succes met je beslissing!

Groet, Bert
Plaats reactie